Produkt "Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Zbigniew Lenart: Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków" został dodany do koszyka.
ksiazka tytuł: Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Maria Kocór: Nauczyciel wobec reformy ? reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego autor:
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Maria Kocór: Nauczyciel wobec reformy – reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Humanitas
ISBN: 978-83-61991-83-0
Wydanie: 2014 r.
Język: polski

Dostępność: aktualnie niedostępny
3,00 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Do rąk Czytelników kierujemy monografię „Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce”. Jest to kolejna książka, jaka powstała w ramach cyklicznych spotkań tatrzańskich „Edukacja jutra”, zawierająca zbiór tekstów zakwalifikowanych do druku. Spotkań niemających odpowiednika w polskiej rzeczywistości naukowej, spotkań nie tylko pożytecznych, wartościowych, inspirujących, ale także integrujących różne specjalności pedagogiczne. Spotkania te od wielu lat są platformą kontaktów pedagogów z wielu ośrodków akademickich w Polsce, okazją wymiany doświadczeń, myśli i poglądów pedagogów, nauczycieli pracujących w różnych placówkach i na różnych poziomach edukacji, teoretyków i praktyków. (…) nikt nikogo nigdy nie pytał o sympatie i poglądy polityczne, nie pytał o stop¬nie naukowe, pełnione stanowiska, nie ograniczano tematów wystąpień. Oczekiwano natomiast podejmowania tematów oryginalnych, aktualnych, a także istotnych dla pedagogiki i praktyki edukacyjnej, które mieściły się w formule „edukacji jutra”. Ta otwarta formuła uczestnictwa stwarzała zawsze klimat do nieskrępowanej dyskusji nad szeroko zakrojonymi przemianami dokonującymi się w polskiej edukacji (od przedszkola do szkoły wyższej), jej sukcesami i niedomaganiami, dla wszystkich, którym losy polskiej oświaty i nauki nie były i nie są obojętne. Prace powstałe w związku z kolejnymi seminariami były reakcją na zmiany zachodzące w polskim szkolnictwie i polskiej nauce, powiązane z prowadzonym badaniami. Seminaria spełniały rolę monitoringu w polskiej pedagogice. Dla badacza dziejów polskiej edukacji na przełomie XX i XXI wieku są kapitalnym źródłem badawczym, w którym jak w lustrze można odnaleźć informacje i refleksje nad zachodzącymi zmiana¬mi okresu transformacji. Cechuje je wysoki racjonalizm i krycytyzm, świadomość potrzeby wdrażania innowacji oraz uwzględniania uwarunkowań funkcjonowania systemu i możliwości jego reformowania. (…) Zenon Jasiński (frag.
<i>Wstępu</i>)