Poznań

 

 
Produkt "Neurobiologiczne techniki stosowane w biznesie" został dodany do koszyka.
 

TWÓJ KOSZYK

W twoim koszyku jest 1 produkt,
łącznie za kwotę 7,50 zł
OSTATNIO DODANY PRODUKT :
Neurobiologiczne techniki stosowane w biznesie
Henryk Szymusiak
49,50 zł 7,50 zł

 
ksiazka tytuł: Neurobiologiczne techniki stosowane w biznesie autor: Henryk Szymusiak
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY

Neurobiologiczne techniki stosowane w biznesie

Promocja!
Wersja papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
ISBN: 978-83-7417-682-8
Liczba stron: 462
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2012 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
49,50 zł 7,50 zł

Autor przedstawia nowoczesne rozwiązania naukowe oraz technologie pod kątem zwiększania skuteczności oraz bezpieczeństwa marketingu i biznesu. [...] stwierdza, że stosując nowe, naukowo ugruntowane i sprawdzone metody oraz technologie, uda się lepiej zrozumieć potrzeby biznesu i nawiązać skuteczną komunikację z jego otoczeniem. Pomogłoby to prowadzić efektywny i racjonalny rachunek ekonomiczny w sferze marketingu i reklamy, pośrednio korzystnie wpływając także na finanse konsumenta. Autor wprowadza więc i analizuje wybrane metody badawcze, które być może zdominują światowy rynek badań konsumenckich. Przełoży się to na skuteczność instrumentów marketingowych, a w szczególności komunikatów reklamowych. Dlatego też poruszoną w pracy problematykę uważam za nowatorską, bardzo interesującą, rozwojową i mającą znaczenie aplikacyjne. [...]

Książka stanowi bardzo interesujący materiał - użyteczny dla studentów, pracowników naukowych, ale także dla praktyki gospodarczej - z zakresu stosowania nowoczesnych, opartych na neuronaukach technologiach dla rozwijania działalności biznesowej w różnorakich obszarach. Jest oparta na przebogatej literaturze przedmiotu, bardzo dokładnie przeanalizowanej przez Autora i dobrze wyselekcjonowanej dla uwypuklenia istoty poruszanego problemu związanego z zastosowaniem nowoczesnych technologii w skutecznym i bezpiecznym biznesie. To opracowanie, w tak szerokim, integrującym wiele nauk ujęciu, można uznać za pionierskie na rynku wydawniczym.

z recenzji prof. dr hab. inż. Jerzego Zuchowskiego


Wstęp
Stosowane skróty

Część pierwsza
NEUROBIOLOGICZNE PODEJŚCIE DO NOWOCZESNEGO MARKETINGU

1.Zmiany paradygmatu w dziedzinie nauk ekonomicznych
1.1.Nagrody Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych
1.2.Ewolucja współczesnej gospodarki - gospodarka oparta na wiedzy
1.3.Od ekonomii klasycznej do ekonomii behawioralnej i neuroekonomii
Podsumowanie

2.Neurobiologiczne podstawy procesu podejmowania decyzji
2.1.Badania nad podejmowaniem decyzji
2.2.Neurologiczne korelaty procesu decyzyjnego
2.3.Aktywność mózgu podczas dokonywania wyborów w warunkach zysków
i strat
2.4.Znaczenie asymetrii półkulowej w procesie podejmowania decyzji
2.5.Model płytkiego przetwarzania
2.6.Wpływ neuronauk na niektóre nauki społeczne
2.6.1.Neurobiologia wyborów moralnych
2.6.2.Neuroprawo karne
2.6.3.Neuroetyka
Podsumowanie

3.Powstanie, zastosowania i perspektywy neuromarketingu
3.1.Współczesne trendy w marketingu
3.2.Powstanie neuromarketingu
3.3.Istota neuromarketingu
3.4.Badanie neuromarketingowe
3.4.1.Techniki pomiarowe w neuromarketingu
3.4.2.Neuromarketing a klasyczne badania
3.5.Znaczenie neuronów lustrzanych w podejmowaniu decyzji zakupowych
3.6.Hipotetyczne "centrum handlowe" w mózgu
3.7.Branding a neuromarketing
3.7.1.Branding emocjonalny
3.7.2.Neurobiologiczne podstawy brandingu emocjonalnego
3.8.Neuromarketing w innowacyjnej firmie
3.9.Kontrowersje wokół neuromarketingu
3.10.Perspektywy rozwoju neuromarketingu
Podsumowanie

Część druga
TECHNIKI POMIAROWE STOSOWANE W OSIĄGANIU CELÓW
SKUTECZNEGO I BEZPIECZNEGO BIZNESU

4.Techniki neuroobrazowania
4.1.Tomografia komputerowa
4.1.1.Podstawy fizyczne
4.1.2.Bezpieczeństwo tomografii komputerowej i zastosowania
4.2.Pozytonowa tomografia emisyjna (PET)
4.2.1.Podstawy biofizyczne
4.2.2.Technika odejmowania
4.2.3.Ograniczenia
4.2.4.Zastosowania
4.3.Tomografia emisyjna pojedynczego fotonu (SPECT)
4.3.1.Podstawy fizyczne
4.3.2.Zastosowania
4.4.Dyfuzyjna tomografia optyczna (DOT) - podstawy biofizyczne i zastosowania
4.5.Przezczaszkowa stymulacja magnetyczna (TMS)
4.5.1.Podstawy biofizyczne
4.5.2.Zastosowania
4.6.Rezonans magnetyczny (MRl) - podstawy biofizyczne i zastosowania
4.7.Funkcjonalny rezonans magnetyczny (fMRI
4.7.1.Podstawy biofizyczne
4.7.2.Schematy eksperymentalne
4.7.3.Analiza danych
4.7.4.Zalety i wady
4.7.5.Kontrowersje dotyczące badań fMRI
Podsumowanie

5.Techniki oparte na pomiarze elektrycznej i magnetycznej aktywności mózgu
5.1.Elektroencefalografia (EEG)
5.1.1.Podstawy biofizyczne
5.1.2.Tradycyjna analiza wzrokowa sygnałów EEG
5.2.Potencjały wywołane - technika ERP
5.2.1.Komponenty potencjałów wywołanych
5.2.2.Klasyfikacja potencjałów wywołanych
5.3.Magnetoencefaiografia (MEG) - podstawy biofizyczne i zastosowania
5.4.Technika jednoczesnego pomiaru EEG i fMRI
5.5.Zastosowania w neuromarketingu
Podsumowanie

6.Techniki oparte na aktywności okoruchowej - okulografia (eyetracking)
6.1.Wprowadzenie
6.2.Rodzaje ruchu gałek ocznych
6.2.1.Ruchy przemieszczające spojrzenie
6.2.2.Ruchy utrzymujące spojrzenie
6.3.Metody pomiaru ruchów oczu
6.3.1.Elektrookulografia
6.3.2.Okulografia refleksyjna
6.3.3.Metoda cewki probierczej
6.3.4.Wideookulografia
6.4.Sposoby prezentacji wyników badań okulograficznych
6.4.1.Mapy cieplne (heat maps, hot spots) i mapy uwagowe (focus maps)
6.4.2.Ścieżki wzroku (gaze plots)
6.4.3.Obszary zainteresowań AOI (areas of interest)
6.5.Obecne i przyszłe obszary zastosowań okulografii i badań okulograficznych
6.5.1.Projekt COGAIN
6.5.2.Przykłady rynkowych urządzeń i narzędzi do badań okulograficznych
6.6.Wybrane przykłady praktycznych zastosowań badań okulograficznych
6.6.1.Badanie mailingów i newsletterów
6.6.2.Badanie sklepów internetowych
6.6.3.Marketing
6.7.Kontrowersje, problemy i ograniczenia w badaniach okulograficznych
Podsumowanie

7.Techniki oparte na pomiarze parametrów reakcji psychofizjologicznych
7.1.Kłamstwo i metody jego wykrywania
7.1.1.Kłamstwo jako narzędzie inżynierii społecznej
7.1.2.Kłamstwo w świetle badań psychologicznych i neuronauk
7.1.3.Kłamstwo i nieuczciwość w zarządzaniu finansami i windykacji
7.2.Urządzenia i techniki stosowane do wykrywania kłamstwa
7.2.1.Poligrafy (wariografy)
7.2.2.Technologie analizy głosu
7.2.3.Kamera termowizyjna
7.2.4.Analiza mikroekspresji mięśni twarzy
7.2.5.Bezpośrednia obserwacja aktywności mózgu
7.2.6.Kognitywna chronometria - test TARA
7.3.Urządzenia i techniki stosowane w badaniach konsumenckich
7.3.1.Procesy poznawcze i działania związane ze zmianami parametrów
reakcji fizjologicznych
7.3.2.Metody elektrofizjologiczne: reakcja skórno-galwaniczna
i elektromiografia
7.3.3.Techniki oparte na szybkości reakcji (odpowiedzi na bodziec)
Podsumowanie

8.Techniki biometryczne
8.1.Ogólna charakterystyka biometrii
8.2.Wybrane technologie biometryczne
8.2.1.Biometria tęczówki oka (iris recognition)
8.2.2.Biometria siatkówki oka (retina recognition)
8.2.3.Biometria układu żył (vein recognition)
8.2.4.Biometria dłoni (hand and finger geometry)
8.2.5.Biometria twarzy (face recognition)
8.2.6.Biometria linii papilarnych palca (fingerprint recognition)
8.2.7.Biometria głosu (vo/‘ce verification, speaker identification)
8.2.8.Biometria podpisu odręcznego (sign verification, sound signature
technology, SignHear)
8.2.9.Rozpoznawanie chodu (gait recognition, gait signature)
8.2.10.Dynamika naciskania klawiszy na klawiaturze (keystroke dynam
ics)
8.2.11.Rozpoznawanie ucha (ear recognition)
8.2.12.Rozpoznawanie ruchu oka (eye-movements recognition)
8.3.Porównanie technik biometrycznych
8.4.Tendencje rozwoju systemów biometrycznych
8.5.Stan obecny i perspektywy zastosowań technologii biometrycznych
8.5.1.Bankowość
8.5.2.Kontrola dostępu i pomiar czasu pracy w przedsiębiorstwach
8.5.3.Logowanie do systemów informatycznych
8.5.4.Weryfikacja autentyczności dokumentów, ochrona dostępu do
danych, uwierzytelnienie podmiotów
8.5.5.Największy projekt biometryczny na świecie - projekt biometryczny
w Japonii
8.6.Kontrowersje wokół metod biometrycznych

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier