Fragment wstępu:
Wprowadzane innowacje w opakowalnictwie "wymuszają" sprawną identyfikację towarów gwarantującą niezawodny przepływ zapakowanych produktów od producenta do konsumenta. Wprowadzone od 2010 roku nowe kody GS1 DataBar poza identyfikacją rodzaju towaru mogą zawierać datę przydatności do spożycia, masę produktu, numer seryjny itp. W kilkunastu firmach na świecie kontynuowane są wdrożenia EPC/RFID na podstawie standardów Global System 1 (dawniej EAN. UCC). Ten nowy typ standardów - będący połączeniem technologii RFID, istniejącej infrastruktury sieci komunikacyjnej i Elektronicznego Kodu Produktu (EPC) - umożliwia natychmiastową i automatyczną identyfikację oraz śledzenie ruchu i pochodzenia produktu w opakowaniu w całym łańcuchu dostaw w skali globalnej.
Autorzy uważają, że prezentowana książka jest unikatową pozycją na polskim rynku wydawniczym. Pomocna będzie szerokiej rzeszy studentów zainteresowanych problemami opakowalnictwa, marketingu i zarządzania produktem. Przydatna również będzie projektantom opakowań, profesjonalistom zajmującym się produkcją opakowań, produkcją towarów oraz handlowcom.
Przedstawione w książce innowacyjne rozwiązania będą stanowić inspiracje do wprowadzania na rynek towarów w opakowaniach atrakcyjnych, a zarazem chroniących jakość i sygnalizujących o niekorzystnych zmianach zapakowanych produktów.
Andrzej Korzeniowski
Stosowane skróty
Wstęp
1. Innowacje i procesy innowacyjne w sektorze opakowaniowym
1.1. Pojęcie innowacji w opakowalnictwie
1.2. Zakresy innowacji w opakowalnictwie
1.3. Uwarunkowania rozwoju innowacji w opakowalnictwie
2. Innowacyjność materiałowa w opakowalnictwie
2.1. Papier i tektura
2.2. Tworzywa sztuczne
3. Technologie innowacyjne
3.1. Opakowania aktywne
3.2. Opakowania inteligentne
3.3. Opakowania dla żywności wygodnej
3.4. Sprytne opakowania w branży farmaceutycznej i kosmetycznej
4. Innowacje w zakresie identyfikacji towarów
4.1. Innowacje w kodach kreskowych
4.2. Technologie EPC/RFID
4.3. Wdrożenia EPC/RFID na świecie
5. Innowacje marketingowe w opakowaniach jednostkowych
5.1. Warstwa wizualna jako przedmiot innowacji w opakowalnictwie
5.2. Uwarunkowania wprowadzania innowacji marketingowych
w opakowaniach
5.3. Aktualne tendencje w innowacjach marketingowych opakowań
jednostkowych wybranych produktów konsumpcyjnych
Bibliografia