Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 05 Rozdz. 4, cz. 1. Psychologiczna odmienność perspektywy moralnej...: Trzej bohaterowie zdarzeń w sytuacji pokrzywdzenia...; Badania własne nad wybranymi wymiarami moralnej... autor: Agata Chudzicka-Czupała
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 05 Rozdz. 4, cz. 1. Psychologiczna odmienność perspektywy moralnej...: Trzej bohaterowie zdarzeń w sytuacji pokrzywdzenia...; Badania własne nad wybranymi wymiarami moralnej...

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-226-2391-6
Wydanie: 1, 2014 r.
Język: polski

Dostępność: aktualnie niedostępny
6,50 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Książka zawiera przegląd badań poświęconych sposobom budowania uzasadnień decyzji etycznych i źródeł moralnego oraz niemoralnego zachowania się człowieka w miejscu pracy. Autorka postawiła sobie za cel przegląd najbardziej istotnych teorii, tłumaczących źródła i uwarunkowania zachowań etycznych i nieetycznych. Zostały tu opisane te cechy człowieka i właściwości organizacji, które są związane z procesem podejmowania decyzji etycznych oraz najczęściej uwzględniane w prowadzonych dotąd badaniach. Omówiono też cechy samego dylematu moralnego, które wpływają na etyczne wybory pracownika. W publikacji zaprezentowano trzy różne perspektywy moralne uczestników sytuacji etycznych w miejscu pracy: sprawcy krzywdy, ich ofiary oraz świadka, ukazując specyfikę doświadczeń i przeżyć każdego z bohaterów sytuacji etycznej. Dokonano również krótkiego przeglądu form nieetycznego postępowania i sposobów ich ujawniania. Autorka opisuje trudności występujące w badaniu zachowań nieetycznych w organizacji, w kontekście ich złożoności i towarzyszących im silnych emocji. Książka została uzupełniona o część praktyczną, którą stanowią wskazówki do treningu etycznego postępowania i refleksji nad źródłami zachowań nieetycznych w pracy. Zawarto tu różne propozycje szkolenia osób w zależności od ich psychologicznej charakterystyki i cech związanych z ich moralnością. Warsztaty mają na celu podniesienie świadomości etycznej i samowiedzy pracowników organizacji oraz, w konsekwencji, poprawę relacji międzyludzkich w pracy. Propozycje zawarte w tej części wynikają z doświadczeń własnych autorki i uwzględniają wnioski z jej badań, zawartych w tej publikacji. Odniesienie do praktyki stanowi zaletę książki. Praca jest adresowana do specjalistów z zakresu zarządzania i organizacji, HR, profesjonalistów pracujących w biznesie, zajmujących się szkoleniami kadr pracowniczych i menedżerów. Jest to lektura przeznaczona dla wszystkich, których interesują uwarunkowania zachowań etycznych w organizacji, moralność człowieka i mechanizmy rządzące ludzkim postępowaniem w sytuacji dylematu etycznego. Książka może też służyć jako materiał dydaktyczny dla studentów kierunków społecznych i humanistycznych, dla pedagogów, socjologów i psychologów, szczególnie tych, którzy specjalizują się w psychologii pracy i organizacji.

<b>Recenzja książki</b> ukazała się na stronach portalu www.psychologia-spoleczna.pl (Autorka recenzji: Kamila Pasek).

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier