Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITIE Stworzenie kultury refleksyjnego dialogu zawodowego nauczycieli autor: Agnieszka Muchacka - Cymerman
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITIE Stworzenie kultury refleksyjnego dialogu zawodowego nauczycieli

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Petrus
ISBN: 978-83-7720-726-0
Wydanie: 1, 2023 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
37,00 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Można założyć, że każdy nauczyciel wie, jak ważny jest dla niego rozwój zawodowy. Wśród podstawowych powodów, dla których podejmują różnorodne działania w tym celu, są wymagania ze strony państwa, dyrektora, społeczeństwa oraz osobista potrzeba samorozwoju. Nie mniej ważna jest konieczność zdobywania nowych zaświadczeń wymaganych w sytuacjach ubiegania się o awans zawodowy. Ważna jest więc wiedza nauczycieli odnośnie ważności i potrzeb w zakresie rodzajów i form własnego rozwoju zawodowego. Współpraca w organizacjach uczących się pozwala rozwijać umiejętności identyfikowania, oceniania i doceniania swoich możliwości, praw i potrzeb, umiejętności współpracy i działań synergicznych pozwalających rozwiązywać różnorodne problemy. Prowadzi to do refleksyjnej postawy, do autonomiczności i umiejętności radzenia sobie w życiu i postrzegania swojej pracy przez nauczyciela jako organizatora działań, które mają sens dla własnego rozwoju i dla rozwoju ucznia. Partycypacja nauczycieli i poczucie własnej skuteczności można też uznać jako ważne źródło wewnętrznej motywacji nauczycieli. Dla polskiej koncepcji profesjonalnego rozwoju nauczycieli warto zarekomendować doświadczenia japońskiego i singapurskiego systemu uwzględniającego czynnik społeczny jako wyznacznik organizacji uczącej się. Organizacji, która skutecznie kształtuje świadomość własnych obowiązków nauczycieli wobec wspólnoty, rozwija sprawność sieci komunikacyjnej oraz sprzyja równoważeniu budowania tożsamości osobistej i tożsamości społecznej. Wartości te są kształtowane poprzez wspierające i dzielone przywództwo; kreatywność zbiorową; wspólne wartości i wizję, wspólne praktyki osobiste oraz sprzyjające warunki dla utrzymania społeczności uczącej się.

Założeniem szkoły jako instytucji wspierającej działania w PLC powinno być tworzenie właściwej kultury organizacyjnej, zapewniającej atmosferę zaufania, otwartości i szczerości oraz sprzyjania relacjom między nauczycielami, uczniami i rodzicami. Stworzenie dobrej kultury organizacyjnej będzie przekładać się na poczucie bezpieczeństwa, motywację, zaangażowanie, na wzrost indywidualnej efektywności i poczucie satysfakcji.

Mam nadzieję, że przybliżenie idei Professional Learning Communities pozwoli zwłaszcza dyrektorom szkół i nauczycielom szeroko i kompleksowo spojrzeć na potrzebę tworzenia kultury współpracy w celu tworzenie nowych wartos´ci oraz cia?głego, stopniowego ulepszania procesu kształcenia ukierunkowanego na efekty rozwojowe uczniów.

Od Autorki

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier