Twórcze metafory medialne
Baudrillard - McLuhan - Goffman
Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo:
UniversitasISBN: 978-83-242-1524-9
Wydanie: 1, 2010 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
11,00 zł
eKsiążka (Watermark)
W książce poruszono fundamentalną kwestię obecności metafor w tekstach naukowych poświęconych mediom, mediasferze, mediamorfozie. Obok trzech głównych bohaterów prowadzonych w niej rozważań: Jeana Baudrillarda, Marshalla McLuhana i Evinga Goffmana uwzględniono także teksty m.in.: Derricka de Kerckhove’a, Johna Urry’ego, Deana MacCannella, a także innych badaczy, którzy nawiązują do trzech wymienionych w tytule klasyków. Okazuje się, że specyficzne - dla każdego z przywoływanych autorów – metafory, determinują obraz świata mediów, który wyłania się z ich tekstów. Metafory medialne przenikają także do języka potocznego i dziennikarskiego.