Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich - 05 Rozdz. 6, cz. 1. Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich - analiza wyników badań własnych: Charakterystyka zjawiska cyberprzemocy występującego wśród młodzieży ze szkół wiejskich
ISBN: 978-83-8012-460-8
Wydanie: 1, 2015 r.
Język: polski
Dostępność: aktualnie niedostępny
Problematyka pracy koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia cyberprzemocy występującej wśród młodzieży – uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych. W książce scharakteryzowano problem cyberprzemocy z perspektywy teoretycznej, ale dokonano również szczegółowej analizy zjawiska na podstawie zebranego materiału empirycznego. Poza aspektem naukowych interpretacji zjawiska, sformułowano także konkretne wnioski przydatne praktyce pedagogicznej i profilaktycznej. Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców interesujących się problematyką cyberprzemocy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi przydatne kompendium wiedzy dla wykładowców oraz studentów w szczególności kierunków pokrewnych pedagogice i psychologii. Zakres tematyczny, jak również wnioski praktyczne zredagowane są w taki sposób, by publikacja stanowiła źródło wskazówek i informacji niezbędnych w pracy nauczycieli-praktyków, podejmujących wyzwania wychowawczo-profilaktyczne, zwłaszcza na III etapie edukacyjnym. Adresatami pracy są także rodzice uczniów, w szczególności dorastającej młodzieży, której niestety na coraz większą skalę problem cyberprzemocy dotyczy. Liczę, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się studentom, nauczycielom oraz pracownikom nauki, jako źródło inspiracji do dalszych dociekań i pogłębionych studiów nad zagadnieniem cyberprzemocy.
<b>Recenzja</b> książki ukazała się w czasopiśmie <b>„Forum Akademickie”</b> nr <b>5/2016</b>, s. 70 (Aleksandra Urbańczyk: <i>Dziecko w sieci</i>).