Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy autor: Chris Zook, James Allen
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 978-83-8087-336-0
Wydanie: 1, 2017 r.
Język: polski

Dostępność: aktualnie niedostępny
29,90 zł
eKsiążka (Watermark)
EPUB
MOBI

Pokonaj bariery hamujące wzrost!
Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swoimi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź atrakcyjny rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów.
Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze – takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, by wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie firmy przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w przypadku zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność firmy do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju firmy poprzez przyjęcie „mentalności założyciela” – zachowań i sposobów myślenia, jakimi zazwyczaj wykazuje się odważny i ambitny założyciel.
Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy mieć:
- typową dla buntownika jasną wizję i poczucie celu,
- zdecydowany sposób myślenia właściciela,
- nieustającą obsesję na temat pierwszej linii.
Oparta na dziesięcioletnich badania autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy poprzez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider – nie tylko założyciel – może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, aby skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu.
***
Jako założyciel mojej firmy doskonale rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy, szczególnie te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji oraz zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie.
MICHAEL DELL, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc.
***
Zook i Allen dzielą się z nami swoimi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie i mojego zespołu instrumentem, który pomógł ukształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze i modelu biznesowym.
ADRIAN GORE, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group
***
Koncepcja „mentalności założyciela” jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Firma rodzinna zarządzana i rozwijana od początku przez jedną osobę oparta jest na solidnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te cechy przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy – mimo rozrastania się firmy rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji obserwuję często, jak ważne jest, by przekazać również to, co wydaje się być nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą, aby firma na lata zachowała ich rewolucyjny sposób myślenia i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce.
DR ADRIANNA LEWANDOWSKA, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
***
„Mentalność założyciela” to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes – mały i duży. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować firmę która przetrwa dekady i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Przede wszystkim jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników.
MICHAŁ WĄSOWSKI, redaktor serwisu „Business Insider Polska”

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier