Konteksty edukacji szkolnej w obszarach indywidualnych doświadczeń
ISBN: 978-83-65621-84-9
Wydanie: 1, 2020 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Fragment monografii:
Myśląc o edukacji szkolnej, warto przyjrzeć się jej kontekstom w indywidualnym doświadczeniu. Na rezultat edukacji składa się bowiem to, co przeżywa i doznaje każdy uczeń indywidualnie, wzrastając w środowiskach rozwoju, uczestnicząc w sytuacjach komunikacyjnych, rozwiązując problemy, pokonując z wysiłkiem trudności i tworząc obraz samego siebie. Rozpoznanie tego, co doświadcza w czasie szkolnego uczenia się, nie z tekstu zaplanowanych programów i metodyczno-strukturalnych rozwiązań, jest kluczem do zrozumienia zmian widzenia roli edukacji szkolnej w kształtowaniu współczesnego społeczeństwa. Stąd pytanie badawcze: Jakie są sytuacje, których doświadcza uczeń w czasie edukacji w szkole? Jakie jest sytuacyjne otoczenie czasu edukacji szkolnej? Odpowiedź stanowić mogą prezentowane w publikacji wyniki badań, będące dopełnieniem wcześniejszych i szerszych analiz obrazu edukacji i jej odbiorców, przedstawionego
w publikacji Obraz Edukacji i jej odbiorców w kontekście doświadczania zmian mojego autorstwa (Rostańska, 2018).