Wypowiedzi i pytania. Konteksty edukacyjne zmian kompetencji językowej dzieci w młodszym wieku szkolnym - Język dziecka jako przestrzeń zmian edukacyjnych
ISBN: 978-83-64927-87-4
Wydanie: 2015 r.
Język: polski
Dostępność: aktualnie niedostępny
Aby lepiej rozumieć rozwój dziecka i podejmować odpowiednio zaplanowane działania sprzyjające temu rozwojowi należy stawiać pytania o doświadczenia komunikacyjne i wynikające z nich zachowania. Książka ta zawiera próbę odpowiedzi na te pytania oraz podkreśla rolę wypowiedzi w komunikacji między dziećmi a dorosłymi (rodzicami, nauczycielami i rówieśnikami). (…) Publikacja daje czytelnikowi wiedzę związaną z doznaniami dziecka w czasie komunikowania się, z zakresu przebiegu tego komunikowania oraz o przejawach kompetencji językowych dziecka. Egzemplifikacje zawarte w przykładowych projektach zajęć (scenariuszach) są ilustracją jak, po pierwsze nie należy pracować z dzieckiem/uczniem nad zmianą w zakresie komunikowania się i komunikacją językową, po drugie jak szukać sposobów, aby następowała progresja w zakresie kompetencji językowej. Część teoretyczna związana z przeglądem wiedzy na temat zawarty w tytule jest, moim zdaniem, takim „niezbędnikiem” dla edukatorów, wychowawców dziecka w wieku przedszkolnym, ale głównie w wieku wczesnoszkolnym.
<b>prof. zw. dr hab. Irena Adamek</b>