Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Kompetencje kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii autor: Gabriela Roszyk-Kowalska
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Kompetencje kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN: 978-83-66199-10-1
Wydanie: 2019 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
27,00 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Głównym celem monografii jest określenie kluczowych kompetencji kadry kierowniczej taktycznego i operacyjnego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach wysokich technologii oraz empiryczne zweryfikowanie luki kompetencyjnej, definiowanej jako różnica pomiędzy oczekiwanym poziomem kompetencji kadry kierowniczej a deklarowanym poziomem kompetencji. Natomiast celem o charakterze teoretyczno-systematyzującym było wskazanie, co rozumie się przez pojęcie przedsiębiorstwa wysokich technologii oraz wyjaśnienie pojęć „kompetencje” i „kluczowe kompetencje” kadry kierowniczej.
Celem o charakterze poznawczo-wyjaśniającym było uporządkowanie w przedsiębiorstwach wysokich technologii kluczowych kompetencji kadry kierowniczej ze względu na poziom wykształcenia (uzupełnionego dodatkowymi kwalifikacjami), staż pracy, kluczowe umiejętności i kluczowe postawy.
Rzeczowy zakres monografii odnosi się do przedsiębiorstw wysokich technologii dobranych na podstawie dwóch kryteriów: według klasyfikacji PKD oraz wielkości przedsiębiorstwa mierzonej poziomem zatrudnienia (250 i więcej osób). Autorski kwestionariusz ankietowy został skierowany do 246 przedsiębiorstw wysokich technologii z podziałem kadry kierowniczej ze względu na szczebel zarządzania.
Zakres czasowy w warstwie teoretycznej to okres od pojawienia się w literaturze przedmiotu rozważań poświęconych kompetencjom kierowniczym i zagadnieniom przedsiębiorstw wysokich technologii oraz, w warstwie empirycznej, lata 2014–2016.
W książce przedstawiono istotę i swoistość kompetencji kierowniczych. Na podstawie analizy literatury przedmiotu dokonano przeglądu pojęcia kompetencji. Zaprezentowano podejścia do omawianego zagadnienia. Ustalono, że klasyfikacji kompetencji kierowniczych dokonuje się przy użyciu różnorakich kryteriów. W konkluzjach przyjęto, że za najważniejsze należy uznać kompetencje kierownicze, które różnią się w zależności od branży, specyfiki pracy czy też wymagań, jakie stawia się kierownikom. Wyznaczono kluczowe kompetencje kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii.
Zaprezentowano wyniki, analizy i wnioski z przeprowadzonych badań ankietowych. W pierwszej kolejności zaprezentowano organizację postępowania badawczego i dokonano charakterystyki próby badawczej. Na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz przeprowadzonych badań ankietowych dostrzeżono lukę w zakresie elementów składowych kluczowych kompetencji analizowanych z punktu widzenia wykształcenia, doświadczenia mierzonego stażem pracy, umiejętności i postaw kadry kierowniczej działającej w przedsiębiorstwach wysokich technologii.
W związku z występowaniem luki we wszystkich kluczowych kompetencjach kadry kierowniczej opracowano model analizy luki kompetencyjnej dla kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii. Zidentyfikowana luka stanowi różnicę pomiędzy oczekiwanym poziomem kompetencji wobec kadry kierowniczej taktycznego i operacyjnego szczebla zarządzania a poziomem deklarowanym tych kompetencji. W związku z tym luka w kluczowych kompetencjach kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii powinna być minimalizowana poprzez praktyczne działania w zakresie szkolenia i rozwoju kadry kierowniczej.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier