Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

W twoim koszyku jest 1 produkt,
łącznie za kwotę 263,90 zł
OSTATNIO DODANY PRODUKT :
Développement moteur des enfants et des adolescents atteints de troubles mentaux
Popovic Milos
263,90 zł

 
Ponieważ pozycja posiada kilka form dystrybucji, proszę wybrać jedną z poniższych:
ksiazka tytuł: Corporate financial communication in Poland autor: Karol M. Klimczak, Marta Dynel, Anna Pikos
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Corporate financial communication in Poland

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Edu-Libri
ISBN: 978-83-65648-02-0
Wydanie: 2017 r.
Język: angielski

Dostępność: dostępny
40,00 zł
eKsiążka (Watermark)
EPUB
MOBI
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
Tradycyjna Oprawa: Miękka 2017 r. 49,00 zł
 
 

Companies listed in stock exchanges need to actively engage with investors but little research has been done into corporate communication practices in emerging markets. The goal of this book is to describe the textual communication between companies listed at the Warsaw Stock Exchange, equity analysts and investors.

We present the results of three empirical studies of financial texts written in the Polish language: financial reports, letters to shareholders and sell-side analyst reports. The studies combine the methods of finance and language pragmatics to develop a rich picture of the causes and effects of financial communication.
We contribute this study of communication in the Polish language to the growing literature on the role of language and communication in the functioning of financial markets. The first chapter contains the theory and concepts of corporate disclosure. The second chapter presents the country setting and the information environment in Poland. The third chapter discusses the characteristics of language used in financial texts. The final chapter presents empirical research that we carried out using content analysis methods, experiments and market-based research methods.

The methodological workshop presented in this book can be used by students and researchers who study financial communication. The description of communication strategies can be useful for business people who work with companies in Poland.

This book presents the results of research that was made possible by the financial support from the National Science Center in Poland under grant number DEC-2011/03/D/HS4/03392. The studies were carried out at Kozminski University (Warsaw, Poland) under the supervision of Karol Marek Klimczak.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier