Środowiska wychowawcze a wrażliwość moralna dzieci kończących edukację przedszkolną
ISBN: 978-83-89914-87-3
Wydanie: 2016 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Podejmując problematykę badawczą starano się określić zmiany zachodzące
w dostrzeganiu, rozumieniu i odczuwaniu potrzeby rozwiązywania problemów
moralnych przez dzieci kończące edukację przedszkolną pod wpływem
warunków środowiskowych.
Celem przeprowadzonych badań było określenie związków i zależności
między środowiskami wychowawczymi a kształtowaniem wrażliwości moralnej
dzieci kończących edukację przedszkolną oraz wskazanie, jakie działania pedagogiczne
można wykorzystać, by lepiej kształtować ową wrażliwość u tych dzieci.Postawione i rozwiązane zagadnienie w niniejszej pracy nie było dotąd
ani tematem studiów teoretycznych, ani problemem badań empirycznych.
Podjęta problematyka należy do mało poznanej, lecz społecznie i pedagogicznie
ważnej w literaturze przedmiotu i praktyce wychowawczej