Człowiek korporacji
Od normatywizmu do afirmacji własnego Ja
Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo:
ScholarISBN: 978-83-7383-387-6
Wydanie: 1, 2009 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
34,00 zł
eKsiążka (Watermark)
Publikacja | Format | Wydanie | Cena |
---|---|---|---|
Tradycyjna | Oprawa: Miękka | 1, 2009 r. | 39,90 zł |
Korporacja bywa kojarzona z pełnym oddaniem firmie, pracoholizmem oraz byciem „bardziej pracownikiem niż człowiekiem”. Takie modus vivendi umożliwia pięcie się po szczeblach kariery, a przynajmniej utrzymanie stanowiska. Autorka konfrontuje te obiegowe opinie z badaniami postaw indywidualistycznych, ukazując konflikt Ja – instytucja. Autorka pokazuje, że współcześnie jest on strukturalnym elementem relacji pracownik – instytucja, a nie jedynie kwestią organizacji przedsiębiorstwa, wynikową lokalnych uwarunkowań czy „charakteru narodowego” bądź świadectwem indywidualnych problemów pracownika.