Współczesne problemy akademickiej dydaktyki wojskowej
ISBN: 978-83-7938-333-7
Wydanie: 1, 2020 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny

W zakresie dydaktyki zadania dla wojskowego szkolnictwa wyższego ukierunkowane są na doskonalenie nie tylko treści, lecz również metod nauczania zapewniających maksymalny rozwój aktywności intelektualnej studentów oraz kształtowanie umiejętności działania praktycznego w oparciu o opanowaną teorię naukową. Szczególną zaś rolę w unowocześnianiu procesu dydaktycznego przypisuje się warunkom przebiegu procesu kształcenia oraz materialnej infrastrukturze dydaktycznej. Chodzi tu o metodyczne wprowadzenie do procesu nauczania nowych form nauczania i stosowanie nowoczesnych środków dydaktycznych.
Istnieje uzasadniona potrzeba zaprezentowania uwag i wskazówek, które usprawniłyby przyszłe działanie nauczycieli w uczelniach wyższych w wojsku w zakresie umiejętności dydaktycznych i pedagogicznych. Rozwiązanie podjętych problemów z zakresu pedeutologii i dydaktyki szkoły wyższej znacznie wzbogaci i poprawi stan wiedzy dotyczący sylwetki nauczyciela akademickiego.
Podjęte w niniejszej monografii rozważania mogą znacząco wzbogacić wiedzę nauczycieli każdej uczelni wyższej, a szczególnie nauczycieli akademickich uczelni wojskowej.