Jak zdać maturę nie lubiąc matematyki
ISBN: 9788394715526
Wydanie: 2, 2017 r.
Język: polski
Dostępność: aktualnie niedostępny
Większość uczniów, niestety, nie lubi matematyki, nie rozumie jej i w związku z tym nie zna. Przedmaturalne powtórki odkłada na później, aż w końcu, zwykle w okolicach studniówki strach przed maturą z matematyki osiągnie apogeum. Jak zdać maturę nie lubiąc matematyki? Przede wszystkim, nie należy zakładać, że nauczymy się
całego materiału przez parę miesięcy, skoro nie udało to się w ciągu trzech lub czterech lat. Lepiej nauczyć się rzeczy najważniejszych i takich, które najczęściej obecne są w zadaniach maturalnych, niż niepotrzebnie tracić czas na cały, trudny materiał. W tej książce wybrano około 60% materiału z profilu podstawowego, który obecny jest w około 90% zadań maturalnych. Nie znajdziemy tu funkcji wykładniczej, przekształceń
funkcji, przekształceń płaszczyzny, geometrii przestrzennej i innych trudniejszych fragmentów programu, których uczeń nie lubiący matematyki i nie znający jej nie nauczy się w trakcie powtórek. Wszystko, co jest w książce da się zrozumieć i da się nauczyć w ciągu 20 lekcji, co zagwarantuje sukces maturalny na poziomie powyżej 40%.
Uczeń nie lubiący matematyki męczy się także w trakcie rozwiązywania zadań. Nie ma sensu robić coś na siłę. Lepiej przeczytać przykładowe rozwiązania, podpatrzeć
je, niż samemu tracić czas na wyważanie otwartych drzwi. W książce wszystkie przykłady mogące wystąpić w zadaniach maturalnych są rozwiązane. Rozwiązania te są
zwykle zbliżone do rozumowań uczniowskich, co oznacza, że nie są optymalne ale łatwo przyswajalne. Zadania przedstawione w książce podzielono na dwa rodzaje,
typowe problemy sprawdzane w testach maturalnych oraz zadania zaproponowane przez CKE. Sposoby rozwiązań tych ostatnich wielokrotnie różnią się od propozycji
CKE i idą w kierunku rozumowań uczniowskich.
Do przeczytania książki i nauczenia się tego zakresu materiału wystarczy 20 godzin.
Proponowałbym każdego dnia przerobić jedną godzinę. Moje wieloletnie doświadczenie uczy, że taki dobór materiału i metoda gwarantują sukces maturalny, czego życzę
wszystkim czytelnikom zdającym egzaminy dojrzałości.