Nowe odsłony klasyki w szkole - 03 Uwolnić interpretację
ISBN: 978-83-8012-069-3
Wydanie: 1, 2014 r.
Język: polski
Dostępność: aktualnie niedostępny
Autorzy artykułów zebranych w niniejszym tomie refleksję akademicką wokół szczegółowych zagadnień literatury XIX wieku i późniejszej starali się połączyć z praktyką szkolną. Poruszone zostały zagadnienia edukacyjne z poziomu szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Wspólny mianownik tekstów stanowi próba udzielenia odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób reaktywować (reanimować) odbiór klasyki w szkole?
Tom został podzielony na części. Po wstępie redaktorów naukowych znalazły się dwa artykuły traktujące zagadnienie odbioru literatury XIX wieku i późniejszej w szkole z perspektywy ogólnej. Kolejne dysertacje zostały uporządkowane w częściach: <i>Interpretacja i dydaktyka</i>, <i>„Nowe czytanie” XIX wieku</i> (<i>Dziedzictwo romantyzmu</i> i <i>Dziedzictwo pozytywizmu</i>) oraz <i>Inspiracje metodyczne</i>.
Książka jest skierowana do metodyków, dydaktyków, ale też historyków literatury, wszystkich tych, którzy są zainteresowani aplikacją do praktyki szkolnej nowych rozwiązań mających na celu przywrócenie literatury XIX wieku młodemu odbiorcy.