Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Z historii mediów i dziennikarstwa Studium selektywne autor: Praca zbiorowa
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Z historii mediów i dziennikarstwa Studium selektywne

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Wydawnictwo e-bookowo
ISBN: 978-83-7859-596-0
Wydanie: 1, 2015 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
32,00 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Historia mediów, historia dziennikarstwa, historia prasy to nadal te dziedziny, które domagają się szerszego zainteresowania badawczego w Polsce. Współczesne, naukowe zainteresowania nad mediami oscylują wokół ich bezustannej transformacji i są to przede wszystkim analizy socjologiczne. W ostatnich latach obserwuje się spadek zainteresowania historią, którą można dostrzec w mediach. Pod pojęciem historii należy rozumieć tu szeroki zbiór problemów, zagadnień i zjawisk, które zostały zamknięte w określonych odcinkach temporalnych w prasie, radiu, telewizji, plakacie, rysunku, czy fotografii. Należą one do historii, ale tej, której kontinuum da się jeszcze odczuć, zauważyć i zaobserwować. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na potrzeby badania dziennikarstwa – jako zjawiska osobliwego, kształtującego opinię społeczną, tworzącego inną, alternatywną rzeczywistość, która często dominuje w społecznym procesie komunikowania.

Książka ma zdecydowanie charakter naukowy. Pod względem strukturalnym i merytorycznym nie budzi wątpliwości. Jest to zbiór uporządkowanych tematycznie artykułów, napisanych w sposób komunikatywny. Atutem książki jest również różnorodność poruszonych w niej problemów. Publikacja dobrze wpisuje się we współczesny nurt badań nad historią mediów.

Z recenzji dr Anety Niewęgłowskiej



Wspólnym mianownikiem tekstów zawartych w książce jest wysoki poziom wiedzy ich autorów. Widać, że każdy z zamieszczonych tu rozdziałów jest wynikiem konkretnych zainteresowań badawczych, o czym świadczy między innymi adekwatna i bogata bibliografia. Autorzy poszczególnych rozdziałów łączą w swych rozważaniach, choć w różnych proporcjach, opis z analizą, co jest jednym z warunków uznania tekstu za opracowanie naukowe.

Z recenzji dra hab. Wiesława Wacławczyka



Wstęp 7
HISTORIA PRASY
Dominika Gołaszewska
Sytuacja polityczno-społeczna na Mazurach, a czasopiśmiennictwo regionalne do 1939 roku 13
Piotr Lewandowski
Historia „Kuriera Warszawskiego” Brunona Kicińskiego jako przykład rozwoju prasy masowej i pierwszego koncernu medialnego w XIX wieku na ziemiach polskich 35
Tomasz Jacek Lis
Zarys dziejów bośniacko-hercegowińskiej prasy w XIX stuleciu 69
Z DZIEJÓW MEDIÓW WIZUALNYCH
Mateusz Maleszka
Komiks na wojnie – amerykański komiks wojenny podczas II wojny światowej 95
Piotr Lewandowski
Propaganda PRL: na przykładzie plakatu propagandowego 115
Piotr Grochmalski
Społeczna fotografia tygodnika „Wprost” w okresie 1983–1991 jako unikalny zapis społecznej kondycji Polaków po stanie wojennym
OBRAZ ŚWIATA W PRZEKAZIE MEDIALNYM
Anna Krygier
Józef Piłsudski w czasopismach popularnonaukowych o tematyce historycznej
w latach 2013–2014 195
Mateusz Zmudziński
Historia i zawartość „Głosu z Torunia”, dodatku, do tygodnika katolickiego
„Niedziela”. Zarys problemu 231
Justyna Janczak
Stereotypy płciowe w prasie 247
RZECZYWISTOŚĆ DZIENNIKARSKA
Jacek Laskowski
Quo vadis dziennikarstwo śledcze 267
Justyna Janczak
Tajemnica zawodowa dziennikarzy 287

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier