UOKiK dostał nowe uprawnienia Przedsiębiorcom przybyło obowiązków
ISBN: 978-83-65361-69-1
Wydanie: 2016 r.
Język: polski
Dostępność: aktualnie niedostępny
UOKiK dostał nowe uprawnienia Przedsiębiorcom przybyło obowiązków Nowe przepisy już działają Urząd może ostrzegać klientów przed firmami 17 kwietnia zostały wzmocnione uprawnienia prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - weszła w życie nowelizacja ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Jedną z najważniejszych zmian jest wprowadzenie instytucji tajemniczego klienta. UOKiK zyskał narzędzie umożliwiające sprawdzenie, czy przedsiębiorca w praktyce wywiązuje się z nałożonych na niego obowiązków. W miejsce nadużywanego przez organizacje quasi-konsumenckie modelu opartego na postępowaniu sądowym został wprowadzony model administracyjny. Teraz to prezes UOKiK jest uprawniony do wydania decyzji o uznaniu danego postanowienia z wzorca umowy za niedozwolony i zakazania jego wykorzystywania. W opracowaniu m.in.: Tajemniczy klient coraz popularniejszy Zmiana modelu kontroli Skuteczność decyzji prezesa Urzędu Więcej praw dla konsumentów