Szkoła - segregacje - nierówności
Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo:
Wydawnictwa Uniwersytetu WarszawskiegoISBN: 978-83-235-1814-3
Wydanie: 1, 2008 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
16,70 zł
eKsiążka (Watermark)

Rozprawa habilitacyjna z pogranicza pedagogiki i socjologii.
Główne pytanie badawcze tej pracy dotyczy związku między poziomem segregacji społecznych w oświacie a nasileniem nierówności edukacyjnych. Procesy segregacji są istotnym mechanizmem społecznego konstruowania nierówności edukacyjnych - oto kluczowa hipoteza ukierunkowująca to studium empiryczne.
W analizach uwaga zostanie skoncentrowana na z założenia powszechnym i jednolitym segmencie oświaty, czyli szkołach podstawowych i gimnazjach. Przedmiotem specjalnej troski poznawczej będzie gimnazjum - efekt reformy ustroju szkolnego roku 1999.