Wybrane zagadnienia jakości kształcenia i dokształcania - Zadania rozwojowe jako wyznacznik jakości kształcenia
ISBN: 978-83-62897-99-5
Wydanie: 2014 r.
Język: polski
Dostępność: aktualnie niedostępny
Kategoria jakości często używana jest w toczących się współcześnie dyskursach o gospodarce, polityce, edukacji oraz kulturze. Jej znaczenie podkreśla się, mówiąc o „zarządzaniu jakością”, o „doskonaleniu jakości”, „poprawie jakości”, „ocenie jakości”, „mechanizmach zapewniania jakości”, „wskaźnikach jakości”, o „wewnętrznej i zewnętrznej ocenie jakości”, „materiałach dobrej jakości”. Kategoria ta nabrała szczególnego znaczenia
w analizach edukacyjnej działalności: jakości kształcenia, kontroli i ocenie jakości kształcenia. Nieodłącznie wiązana z rynkiem – produkcją i handlem oraz konkurencją określa także oczekiwania względem jednostkowych i społecznych systemów edukacji.
Przedstawiony niżej zbiór opracowań jest m.in. wyrazem poszukiwań tych właściwości procesów edukacji, które stanowią o możliwościach zaspokajania istotnych potrzeb człowieka, m.in. potrzeb gospodarczych, przede wszystkim jednak poznawczego panowania nad nimi i kształtowania, czy też – równoważenia ich struktur i funkcji, właśnie poprzez jakość i mądrość edukacji.