Lokalizacja przedsiębiorstw
ISBN: 83-7417-043-3
Liczba stron: 254
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2004 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Praca wypełnia lukę na rynku wydawniczym w dziedzinie syntetycznego ujęcia problematyki lokalizacji przedsiębiorstw. Książka, choć adresowana do studentów kierunków ekonomicznych, zainteresować może osoby studiujące geografię, gospodarkę przestrzenną, planowanie przestrzenne, urbanistykę.
Celem pracy jest przybliżenie problematyki lokalizacji przedsiębiorstw w zmieniającym się otoczeniu społeczno-politycznym, gospodarczym, prawnym i technologicznym. Chodzi tu przede wszystkim o formułowanie teoretycznych zasad, określających wzajemną zależność między lokalizacją przedsiębiorstw różnego typu, znaczenie zmian lokalizacji oraz dopuszczalny zakres kontroli i nadzoru inwestycyjnego, ale również opis rozmieszczenia działalności gospodarczej w przestrzeni, określenie atrakcyjności tej przestrzeni, barier i czynników sprzyjających bądź utrudniający lokalizację. Złożoność wielodyscyplinowej często problematyki lokalizacynej wymaga znajomości zagadnień, które były często rozpatrywane dzielnie przez specjalistów różnych dziedzin (ekonomistów, geografów urbanistów, planistów przestrzennych).