Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Innowacje opakowaniowe na rynku produktów konsumpcyjnych autor: Ankiel Magdalena, Wojciechowska Patrycja, Wiszumirska Karolina
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY

Innowacje opakowaniowe na rynku produktów konsumpcyjnych

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
ISBN: 9788382110920
Format: B 5
Liczba stron: 241
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2022 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
58,50 zł

Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi.

W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
1. Innowacje opakowaniowe w segmencie produktów konsumpcyjnych
1.1. Zarys rynku opakowań w Polsce i na świecie
1.2. Pojęcie i klasyfikacja innowacji opakowaniowych
1.3. Uwarunkowania rozwoju innowacji opakowaniowych
1.4. Teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych
2. Innowacje materiałowe
2.1. Przesłanki wprowadzania innowacji materiałowych w opakowaniach
2.2. Biotworzywa
2.3. Materiały pochodzące z recyklingu
2.4. Papier i tektura
2.5. Materiały hybrydowe i nanokompozyty polimerowe
3. Innowacje konstrukcyjne i technologiczne
3.1. Kierunki rozwoju innowacji konstrukcyjnych i technologicznych
3.2. Opakowania aktywne
3.3. Opakowania inteligentne i interaktywne
3.4. Innowacje w systemach pakowania
3.5. Nowoczesne zamknięcia opakowań
4. Innowacje marketingowe w segmencie produktów konsumpcyjnych
4.1. Przesłanki wprowadzania innowacji marketingowych i kierunki ich rozwoju
4.2. Forma konstrukcyjna i kształt
4.3. Kolorystyka i efekty zdobienia
4.4. Logotyp marki
5. Ujęcie rynkowe innowacyjnego podejścia do projektowania opakowań
5.1. Kontekst w projektowaniu opakowań
5.2. Innowacyjne narzędzia stosowane w procesie projektowania opakowań
5.3. Proekologiczne projektowanie opakowań
5.4. Projektowanie opakowań multisensorycznych
5.5. Projektowanie uniwersalne
6. Rynkowe rozwiązania projektów innowacyjnych produktów konsumpcyjnych – studium przypadku
6.1. FreshInPac – innowacyjne materiały opakowaniowe z laboratorium badań i rozwoju na sklepowe półki
6.2. CheMeS – zrównoważone projektowanie tub kosmetycznych
6.3. Netbox – projektowanie i produkcja opakowań tekturowych
6.4. Torba Borba – projektowanie produktu, doświadczeń i empatii

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier