Koopetycja w klastrach kreatywnych
ISBN: 978-83-7417-605-7
Liczba stron: 343
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2012 r.
Język: polski
Dostępność: aktualnie niedostępny
Pozytywny wpływ środowiska klastrowego na konkurencyjność, innowacyjność i internacjonalizację przedsiębiorstw pokazywany przez licznych badaczy zachęca do stawiania pytań o użyteczność takiego rozwiązania w XXI wieku. Cechą charakterystyczną klastrów jest łączenie dwóch przeciwieństw - konkurencji i kooperacji, co określane jest mianem koopetycji.
W pracy w centrum uwagi znalazła się koopetycja w klastrach kreatywnych, a więc w takich, których rdzeń stanowią branże obejmujące przedsiębiorstwa zaangażowane w działalność twórczą i kreujące produkty/usługi nasycone wiedzą.
Implikacje koopetycji dla międzynarodowej konkurencyjności, innowacyjności i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw przedstawiono na podstawie badań przeprowadzonych w Polsce, Danii i w Japonii.