ZESPÓŁ WYPALENIA ZAWODOWEGO Z PERSPEKTYWY PŁCI
ISBN: 978-62-08-62950-2
Format: 15.2x22.9cm
Liczba stron: 112
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2025 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Ogólnym celem tego badania jest zbadanie, które profile praktyki nauczycielskiej są przedstawiane jako estetyka przemocy symbolicznej przez syndrom wypalenia zawodowego i jego ponowne znaczenie, szczególnie wśród kobiet. Cele szczegółowe są następujące 1) Ujawnienie zmian dotyczących zdrowia psychicznego nauczycielek z perspektywy syndromu wypalenia zawodowego i jego wpływu na psycho-emocjonalną i zawodową wydajność; 2) Zidentyfikowanie niektórych rodzajów zawoalowanych działań przemocy symbolicznej w kontekście szkolnym, które prowadzą do choroby zawodowej kobiet, skutkującej syndromem wypalenia zawodowego; 3) Usystematyzowanie strategii, które można wprowadzić w życie przy wdrażaniu praktyk pedagogicznych związanych z programem nauczania, w znaczący i aktywny sposób, prowadząc do rewindykacji zawodu nauczyciela.Badania mają na celu zidentyfikowanie niewidocznych niuansów praktyk pedagogicznych i relacji interpersonalnych, podkreślając znaczenie ponownego określenia roli nauczyciela w celu złagodzenia wpływu przemocy symbolicznej na zdrowie psychiczne i wyniki zawodowe nauczycieli.