Wpływ mediów
ISBN: 978-83-7308-889-4
Format: 17.0x24.0cm
Liczba stron: 204
Oprawa: Kartonowa
Wydanie: 2012 r.
Język: polski
Dostępność: aktualnie niedostępny
Powszechnie uważa się, że wpływ mediów masowych jest rodzajem oszustwa. Mówiąc o oddziaływaniu mediów używa się zwykle sformułowań w rodzaju: manipulacja, dominacja, władza, ubezwłasnowolnienie, kłamstwo, uprzedmiotowienie, kontrola społeczna i wielu jeszcze innych pojęć – zwykle o pejoratywnym znaczeniu.
Książka próbuje uporządkować zakres zjawisk wpływu mediów, przenosząc problem tego zjawiska z obszaru mediów na osobę wystawioną na ich wpływ. Praca skupia się na tych wątkach, w których odbiorca przekazu jest niemal ubezwłasnowolniony. Książka jest zilustrowana omówieniami filmów reklamowych jako typowych przekazów zawierających figury perswazyjne, co stanowi
w niniejszym tekście egzemplifikację realizowanych przez media reguł wpływu. Jest to bardzo istotna publikacja m.in. z tego względu, iż wskazuje na ważną rolę komunikacji medialnej w procesie wychowania.
Książka może zainteresować zarówno osoby zawodowo zajmujące się kształceniem medialnym, jak i osoby interesujące się problematyką komunikacji masowej i jej oddziaływania.