Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

W twoim koszyku jest 9 produktów,
łącznie za kwotę 863,80 zł
OSTATNIO DODANY PRODUKT :
Sacred Passage
Coberly Margaret
93,80 zł

 
ksiazka tytuł: Stereotyping as Inductive Hypothesis Testing autor: Fiedler Klaus
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • 9,50 zł
  • 12,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 6,90
  • Od 9,90

Stereotyping as Inductive Hypothesis Testing

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Taylor & Francis Ltd
ISBN: 978-11-388-8309-3
Format: 15.6x23.4cm
Liczba stron: 210
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2016 r.
Język: angielski

Dostępność: dostępny
171,80 zł

Traditional social hypotheses have a built-in tendency to verify themselves and so involuntarily resist attempts at stereotype change or correction. This is the insight demonstrated and discussed as the start point for an alternative approach to the problem of stereotyping and hypothesis testing. <EM>Stereotyping as Inductive Hypothesis Testing </EM>explicates the proposition that many stereotypes originate not so much in individual brains, but in the stimulus environment that interacts with and constitutes the social individual. This cognitive-ecological approach is then used to analyse the different aspects of language, sign systems and communication that can implicitly govern hypothesis testing procedures and lead to circular or reinforcing outcomes. The authors describe factors in tests such as judgment, memory and expectation and go on to suggest viable ecological learning approaches to them. An original research project based on a classroom situation is used to demonstrate and verify findings. The cognitive-ecological approach is then contextualised in relation to both the traditional approaches it can replace and the contemporary statistical sampling practices it can improve. Written with a profound understanding of the link between theoretical rigour and good empirical research practice this monograph will be invaluable to anyone with an interest in stereotyping or who wishes to enhance the reliability and self-awareness of their research methods.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier