Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Group Psychology and its Economic Effects autor: Jumelet Maarten
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • 9,50 zł
  • 12,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 6,90
  • Od 9,90

Group Psychology and its Economic Effects

Wersja papierowa
Wydawnictwo: OmniScriptum GmbH & Co. KG
ISBN: 978-38-465-8522-1
Format: 15.2x22.9cm
Liczba stron: 76
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2012 r.
Język: angielski

Dostępność: aktualnie niedostępny
0,00 zł
Powiadom, gdy będzie dostępny
 
Powiadomienie o dostępności towaru
Obrazek ochronny
 

Tipping is a mysterious phenomenon, being one of the few economic transactions which happens voluntarily, it globally takes different forms due to international and cultural influences. This paper combines an extensive literature study in the fields of economics and psychology, with thorough empirical research on tipping behaviour, to analyse this phenomenon. Investigation into the domains of conformity, herding behaviour, information asymmetry and reciprocity, allow for a broad perspective on the research that is done on tipping behaviour. Together with the various theoretical domains, tipping behaviour is empirically investigated in this paper using self-collected questionnaire data from 1000 customers at a specific Dutch restaurant. These results show that the Dutch customers base their tip to a larger extent on the actual perceived service than on a specific tipping norm. This suggests that the level of service is much more important in countries which are not restricted by fixed tipping norms, than in nations where this is the case. Hence, the individuals tipping behaviour is strongly influenced by culture as well as by socially accepted norms and traditions.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier