Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Patriotyzm konsumencki Polaków autor: Kaczmarek Mirosława, Wieja Magdalena
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY

Patriotyzm konsumencki Polaków

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
ISBN: 9788382110944
Format: B 5
Liczba stron: 120
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2022 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
31,50 zł

Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów.

W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
1. Patriotyzm w gospodarce
1.1. Patriotyzm konsumencki – definicja pojęcia i cechy zjawiska
1.2. Etnocentryzm konsumencki versus kosmopolityzm i internacjonalizm konsumencki
1.3. Badania zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego w Polsce
2. Konsument na rynku produktów spożywczych w Polsce
2.1. Proces decyzyjny i cechy determinujące zachowania zakupowe konsumenta
2.2. Pochodzenie, jakość i cena produktu w decyzjach zakupowych konsumenta
2.3. Charakterystyka sektora spożywczego w Polsce
3. Działania marketingowe promujące polską żywność
3.1. Identyfikacja i eksponowanie kraju pochodzenia w działaniach promocyjnych producentów żywności
3.2. Programy promowania polskich producentów żywności
3.3. Promowanie zakupu polskiej żywności w czasie pandemii COVID-19
4. Patriotyzm konsumencki w świetle badań – założenia badawcze i analityczne
4.1. Metodyka przeprowadzonych badań
4.2. Operacjonalizacja czynników determinujących postawy konsumentów wobec polskich produktów spożywczych
4.3. Procedura typologii konsumentów
5. Postrzeganie przez konsumentów polskich produktów spożywczych w świetle badań
5.1. Wizerunek i deklaracje zakupu polskich produktów spożywczych
5.2. Czynniki demograficzno-ekonomiczne determinujące postawy konsumentów wobec polskich produktów spożywczych
5.3. Wpływ systemu wartości na postrzeganie polskich produktów spożywczych
5.4. Zachowania zakupowe konsumentów a postrzeganie polskich produktów spożywczych
6. Typologia konsumentów w kontekście zjawiska patriotyzmu konsumenckiego na rynku polskich produktów spożywczych
6.1. Profil cech konsumentów reprezentujących wysoki i niski poziom patriotyzmu konsumenckiego
6.2. Typy konsumentów wyodrębnione metodą k-średnich

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier