Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

W twoim koszyku jest 17 produktów,
łącznie za kwotę 2 322,70 zł
OSTATNIO DODANY PRODUKT :
Hermann Stieffel, Soldier Artist of the West
Howell Edgar M.
68,10 zł

 
ksiazka tytuł: Crisis Line Volunteers' Emotional Labour in Conversations with Chronic Problem versus Acute Crisis Callers autor: Karsten Patricia
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • 9,50 zł
  • 12,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 6,90
  • Od 9,90

Crisis Line Volunteers' Emotional Labour in Conversations with Chronic Problem versus Acute Crisis Callers

An Event-Sampling Study at a German Telephone Helpline
Wersja papierowa
Wydawnictwo: Books on Demand
ISBN: 978-37-386-4954-3
Format: 21.0x29.7cm
Liczba stron: 60
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2015 r.
Język: angielski

Dostępność: dostępny
132,90 zł

This study documents a research project in Berlin, Germany, about the emotional labour of crisis line volunteers. It was conducted for a Master's Degree in Psychological Research Methods at the Open University, UK. The text is an abriged version of the original dissertation.
In the research, a questionnaire was developed and applied in an event-sampling methodology to measure aspects of emotional labour. The study focused on differences related to chronic problem versus acute crisis calls. A catalog of emotional labour indicators was analyzed statistically with repeated-measures ANOVA.
It was found that crisis line volunteers experienced a larger proportion of positive over negative emotions with acute crisis calls, and a balanced proportion of positive and negative emotions with chronic problem calls. At the same time, volunteers reported a general tendency to suppress negative emotions, which was interpreted as a form of emotional labour. Consequently, the overall degree of emotional labour appeared larger with chronic problem compared to acute crisis calls.
Taking the relatively high proportion of chronic problem calls and individual differences in volunteer resilience into account, the results of the study point to a factor that might contribute to volunteer turnover. It can thus be beneficial for crisisline organizations to specifically address experience and expression of negative emotions in continuous training and supervision.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier