Projekt Unilever Shakti
ISBN: 978-62-03-50985-4
Format: 15.2x22.9cm
Liczba stron: 80
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2021 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Niniejsze badanie dotyczy pozytywnych i negatywnych aspektów projektu Shakti firmy Unilever, będącego doskonałym przykładem marketingu „dna piramidy" przedstawionego przez C.K. Prahalad (2006). Hindustan Lever, indyjska filia anglo-holenderskiego międzynarodowego koncernu Unilever, rekrutuje biedne wiejskie kobiety z Indii, by zostać drobnymi przedsiębiorcami. Te kobiety zaczynają zarabiać na własne dochody, sprzedając produkty higieniczne w swojej lokalnej społeczności. Według Hindustan Lever, status ekonomiczny i społeczny kobiet znacznie się poprawiłby, gdyby były przedsiębiorcami Shakti. Stwierdzono, że projekt Shakti ma pozytywny wpływ na niektóre kobiety pod względem dodatkowego dochodu i wzmocnienia pozycji. Jeśli jednak kobiety nie osiągają celów sprzedażowych, Hindustan Lever jest nieugięty w swoich działaniach.