Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Wartość komunikacyjna opakowań jednostkowych autor: Magdalena Ankiel-Homa
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY

Wartość komunikacyjna opakowań jednostkowych

Promocja!
Wersja papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
ISBN: 978-83-7417-700-9
Format: B5
Liczba stron: 263
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2012 r.
Język: polski

Dostępność: aktualnie niedostępny
30,00 zł 7,50 zł
Powiadom, gdy będzie dostępny
 
Powiadomienie o dostępności towaru
Obrazek ochronny
 

Zasadniczym celem poznawczym pracy jest identyfikacja i wyodrębnienie znaków, generujących wartość komunikacyjną opakowań jednostkowych, oraz ocena ich wpływu na postrzeganie, postawy i decyzje nabywcze konsumentów w stosunku do wybranych produktów mleczarskich.
Dla potrzeb realizacji celu głównego przyjęto następujące cele szczegółowe:
- usystematyzowanie wiedzy o roli opakowań jednostkowych w decyzjach
nabywczych konsumentów,
- usystematyzowanie wiedzy na temat znaczenia opakowania jednostkowego,
rozumianego jako zespół znaków zorganizowanych w kody w komunikacji
marketingowej,
- identyfikacja i pogłębiona analiza znaków, kodów oraz komunikatów znaczeniowych, których nośnikiem są opakowania jednostkowe produktów
mleczarskich,
- wyodrębnienie determinant wartości komunikacyjnej opakowań jednostkowych produktów mleczarskich, wpływających na postrzeganie opakowanych
produktów i decyzje nabywcze konsumentów,
- wyznaczenie kluczowych zbiorów znaków kodu podstawowego i uzupełniającego opakowań w zakresie postrzegania cech i atrybutów produktu i opakowania oraz wpływu na decyzję zakupu produktów mleczarskich.
W rozprawie sformułowano cztery hipotezy, które zweryfikowano w trakcie prowadzonych badań:
1.Opakowanie jednostkowe produktów mleczarskich to zespół znaków zorganizowanych w kody, który wpływa na fazę kognitywną, afektywną i behawioralną konsumentów.
2.Wpływ wartości komunikacyjnej opakowań jednostkowych produktów mleczarskich na decyzje nabywcze konsumentów zależy od kategorii produktu i stopnia jego homogeniczności oraz struktury i formy znaków, tworzących opakowanie.
3.Znaki opakowań jednostkowych przekazują komunikaty o treściach użytkowych, społeczno-kulturowych, komercyjnych i psychologicznych, wpływając na postrzeganie tak opakowania, jak i opakowanego produktu.
4.Kody uzupełniające opakowań jednostkowych produktów mleczarskich determinują wartość informacyjną, uzależnioną od formy i struktury znaków, tworzących te kody oraz od kategorii opakowanego produktu.
Praca ma charakter studium teoretyczno-empirycznego. W części teoretycznej rozprawy zastosowano metody analizy, syntezy i dedukcji. W trakcie badań literaturowych wykorzystano około 300 źródeł bibliograficznych, na które złożyły się polskie i zagraniczne pozycje zwarte i artykuły naukowe; wykorzystano także źródła internetowe, akty prawne oraz dane statystyczne [...]. Wydaje się, iż wnioski autorki mogą być użyteczne dla jednostek gospodarczych w zakresie optymalnego doboru znaków i kodów opakowań jednostkowych produktów konsumpcyjnych w działaniach marketingowych, w szczególności w komunikacji procesowej i znaczeniowej.


Rozdział 1
Opakowanie jednostkowe w procesie podejmowania decyzji nabywczych
konsumenta
1.1.Pojęcie, klasyfikacja i funkcje opakowań
1.2.Opakowanie jednostkowe jako instrument marketingu
1.3.Rola opakowań jednostkowych w decyzjach nabywczych konsumenta

Rozdział 2
Rola i miejsce opakowań jednostkowych w komunikacji marketingowej
2.1.Istota, pojęcie i narzędzia procesu komunikacji marketingowej
2.2.Opakowanie jednostkowe jako zespół znaków w komunikacji marketingowej
2.2.1.Pojęcie i klasyfikacja znaków
2.2.2.Klasyfikacja znaków i kodów opakowań jednostkowych

Rozdział 3
Rola opakowania jednostkowego w procesie zakupu produktów mleczarskich
3.1.Charakterystyka badań konsumenckich
3.1.1.Przedmiot badań
3.1.2.Cel i metodyka badań
3.1.3.Dobór jednostek badawczych
3.2.Analiza znaków i kodów opakowań jednostkowych badanych produktów
mleczarskich
3.3.Identyfikacja elementów komunikacyjnych opakowań jednostkowych
istotnych w procesie zakupu produktów mleczarskich
3.4.Opakowanie jednostkowe jako determinanta zakupu produktów mleczarskich
3.5.Identyfikacja kluczowych znaków opakowań jednostkowych,
wpływających na decyzje zakupu produktów mleczarskich

Rozdział 4
Znaki opakowań jednostkowych jako nośnik komunikatów znaczeniowych
o produkcie i opakowaniu
4.1.Komunikaty znaczeniowe opakowań jednostkowych produktów mleczarskich
4.2.Identyfikacja i pomiar znaczeń konotacyjnych opakowań jednostkowych
produktów mleczarskich metodą dyferencjału semantycznego Osgooda
4.3.Identyfikacja treści społeczno-kulturowych komunikowanych przez
opakowania jednostkowe produktów mleczarskich

Rozdział 5
Wartość informacyjna znaków opakowań jednostkowych produktów mleczarskich
5.1.Identyfikacja i analiza determinant wartości informacyjnej opakowań
jednostkowych produktów mleczarskich
5.2.Identyfikacja kluczowych informacji zakodowanych na opakowaniach,
wpływających na decyzje zakupu produktów mleczarskich
5.3.Analiza semiotyczna znaków, tworzących wartość informacyjną
opakowań jednostkowych produktów mleczarskich

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier