Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Aktywność innowacyjna małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce: zmiany i uwarunkowania autor: Mizgajska Hanna
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY

Aktywność innowacyjna małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce: zmiany i uwarunkowania

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
ISBN: 978-83-7417-759-7
Liczba stron: 139
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
7,50 zł

Książka jest próbą pokazania zmian aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce na różnych poziomach: od przedsiębiorstw, poprzez regiony, do poziomu krajowego. Analizy dokonano na podstawie cyklicznych badań prowadzonych w ostatnim dwudziestoleciu i danych statystycznych. Koncentrowano się przy tym na zmianach aktywności innowacyjnej MŚP i jej uwarunkowań w transformującej się gospodarce rynkowej. Aktywność innowacyjną rozpatrywano według branż, zaawansowania technicznego i płci przedsiębiorców, natomiast wśród jej uwarunkowań uwzględniono cechy przedsiębiorstw związane z kompetencjami przedsiębiorcy, cechami organizacyjnymi i sposobem zarządzania. Badano również znaczenie czynników ograniczających aktywność innowacyjną. Wśród uwarunkowań zewnętrznych uwzględniono współpracę między przedsiębiorstwami i jednostkami naukowymi oraz instytucjami otoczenia biznesu, a także pokazano zmiany w krajowej polityce innowacyjnej.


Wstęp
Rozdział 1
Rola innowacji jako czynnika rozwoju i przewagi konkurencyjnej
1.1. Znaczenie teorii innowacji J. Schumpetera
1.2. Podejście zasobowe
Rozdział 2
Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce na tle Unii Europejskiej
2.1. Rozwój działalności innowacyjnej w skali kraju
2.2. Regionalne zróżnicowanie innowacyjności na tle aktywności gospodarczej
2.3. Klasyfikacja województw według poziomów aktywności gospodarczej
Wyniki i wnioski
Rozdział 3
Diagnoza zmian aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw
po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
3.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
3.2. Zmiany aktywności innowacyjnej
3.3. Porównanie aktywności innowacyjnej według poziomu techniki i branży
Wyniki i wnioski
Rozdział 4
Innowacyjność firm zarządzanych przez kobiety na tle sposobu zarządzania
4.1. Specyfika sposobu zarządzania przez kobiety według literatury
4.2. Różnice w zarządzaniu przedsiębiorstwem przez kobiety i mężczyzn w Wielkopolsce
4.2.1. Metodyka badania i charakterystyka badanych przedsiębiorstw
4.2.2. Diagnoza różnic w sposobie zarządzania
4.3. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety
Wyniki i wnioski
Rozdział 5
Zmiany wewnętrznych czynników aktywności innowacyjnej
5.1. Stan badań nad wpływem kompetencji zarządzającego, cech organizacyjnych
i sposobu zarządzania
5.2. Znaczenie czynników wewnętrznych przed przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej
5.3. Wpływ czynników wewnętrznych na aktywność innowacyjną po przystąpieniu
Polski do Unii Europejskiej
Wyniki i wnioski
Rozdział 6
Zmiany czynników ograniczających aktywność innowacyjną małych i średnich
przedsiębiorstw
6.1. Znaczenie czynników w opinii przedsiębiorców
6.2. Analiza statystyczna znaczenia czynników
6.2.1. Wyniki badań dla całej zbiorowości firm
6.2.2. Wyniki badań w grupach przedsiębiorstw według wykształcenia właściciela/menedżera
Wyniki i wnioski
Rozdział 7
Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw ze sferą badawczą
7.1. Rozpoznanie problemu w literaturze
7.2. Cechy wyróżniające przedsiębiorstwa współpracujące z nauką
7.3. Współpraca na przykładzie Politechniki Poznańskiej
Wyniki wnioski
Rozdział 8
Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw z otoczeniem biznesu
8.1. Przegląd instytucji otoczenia biznesu
8.2. Znaczenie usług instytucji otoczenia biznesu dla przedsiębiorstw
8.3. Rola otoczenia biznesu na przykładzie Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego
Wyniki i wnioski
Rozdział 9
Ewolucja polityki innowacyjnej w Polsce
Wyniki i wnioski
Podsumowanie
Spis literatury
Spis tabel
Spis rycin

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier