Badanie postrzegania wartości (Facebook V/S Print Media)
ISBN: 978-62-08-54126-2
Format: 15.2x22.9cm
Liczba stron: 52
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2025 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Celem niniejszego artykułu jest porównanie postrzegania przez klientów wartości reklamy na portalach społecznościowych (SNS) z ich postrzeganiem wartości reklamy w mediach drukowanych. Dane zostały zebrane za pomocą kwestionariusza na próbie 235 osób i przeanalizowane przy użyciu SPSS. Analiza wykazała, że model wartości reklamy Ducoffe'a zapewnia dobre dopasowanie do oceny wartości reklamy w mediach społecznościowych i drukowanych. Respondenci ocenili wartość reklamy na podstawie rozrywki i informatywności (wyższej dla mediów społecznościowych). Analizując względne znaczenie każdego elementu modelu Ducoffe'a, jasne jest, że rozrywka i informatywność odgrywają kluczową rolę w ocenie wartości reklamy zarówno w mediach tradycyjnych (media drukowane), jak i nietradycyjnych (serwisy społecznościowe). Jeśli praktycy dążą do interakcji za pośrednictwem SNS z młodymi konsumentami, powinni skupić się na dostarczaniu treści rozrywkowych w formacie, który sprawia, że zaangażowanie marki jest płynne, a jednocześnie nie utrudnia realizacji celów. Badanie to stanowi impuls do przyszłych badań nad postrzeganiem przez konsumentów wartości reklam we wszystkich SNS, w porównaniu z ich tradycyjnymi odpowiednikami.