Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

W twoim koszyku są 3 produkty,
łącznie za kwotę 293,80 zł
OSTATNIO DODANY PRODUKT :
HOW TO PREVENT THE COLLISION OF THE TWO WORLDS WE LIVE
GILLISPIE LCSW ACSW
31,60 zł

 
ksiazka tytuł: Intersecting Aesthetics autor: Regester Charlene
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • 9,50 zł
  • 12,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 6,90
  • Od 9,90

Intersecting Aesthetics

Literary Adaptations and Cinematic Representations of Blackness
Wersja papierowa
Redakcja: Baron Cynthia
Wydawnictwo: University Press of Mississippi
Format: 15.6x23.4cm
Liczba stron: 288
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2023 r.
Język: angielski

Dostępność: dostępny
184,30 zł

Contributions by Cynthia Baron, Elizabeth Binggeli, Kimberly Nichele Brown, Priscilla Layne, Eric Pierson, Charlene Regester, Ellen C. Scott, Tanya L. Shields, and Judith E. Smith <p/> <i>Intersecting Aesthetics: Literary Adaptations and Cinematic Representations of Blackness </i>illuminates cultural and material trends that shaped Black film adaptations during the twentieth century. Contributors to this collection reveal how Black literary and filmic texts are sites of negotiation between dominant and resistant perspectives. Their work ultimately explores the effects racial perspectives have on film adaptations and how race-inflected cultural norms have influenced studio and independent film depictions. Several chapters analyze how self-censorship and industry censorship affect Black writing and the adaptations of Black stories in early to mid-twentieth-century America. Using archival material, contributors demonstrate the ways commercial obstacles have led Black writers and white-dominated studios to mask Black experiences. Other chapters document instances in which Black writers and directors navigate cultural norms and material realities to realize their visions in literary works, independent films, and studio productions. Through uncovering patterns in Black film adaptations, <i>Intersecting Aesthetics </i>reveals themes, aesthetic strategies, and cultural dynamics that rightfully belong to accounts of film adaptation. <p/> The volume considers travelogue and autobiography sources along with the fiction of Black authors H. G. de Lisser, Richard Wright, Ann Petry, Frank Yerby, and Walter Mosley. Contributors examine independent films <i>The Love Wanga</i> (1936) and <i>The Devil's Daughter</i> (1939); Melvin Van Peebles's first feature, <i>The Story of a Three Day Pass </i>(1967); and the Senegalese film <i>Karmen Geï </i>(2001). They also explore studio-era films <i>In This Our Life</i> (1942), <i>The Foxes of Harrow</i> (1947), <i>Lydia Bailey</i> (1952), <i>The Golden Hawk </i>(1952), and <i>The Saracen Blade</i> (1954) and post-studio films <i>The Learning Tree </i>(1969), <i> Shaft </i>(1971), <i>Lady Sings the Blues</i> (1972), and <i>Devil in a Blue Dress</i> (1995).

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier