Konkurencyjność
ISBN: 978-62-03-50629-7
Format: 15.2x22.9cm
Liczba stron: 128
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2021 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Książka przedstawia znaczenie konkurencji w codziennym życiu, ponieważ jest ona wszędzie w takiej czy innej formie. Zaczyna się to jeszcze przed narodzinami, kiedy plemniki rywalizują ze sobą o przeniknięcie do komórki jajowej, aby zainicjować życie. To jest prawo natury, że najlepszy z nich przetrwa najwięcej. Poczucie konkurencji istnieje w każdej dziedzinie, w tym politycznej, gospodarczej, edukacyjnej i sportowej. Istnieje niekończąca się walka o jedzenie, schronienie i zasoby. Każdy chce uzyskać maksymalną kontrolę nad dostępnymi zasobami. Konkurencyjność ma zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Poprawia czujność i ukierunkowuje uwagę na ścieżkę postępu. Zwycięstwo jest postrzegane jako nagroda, motywacja i satysfakcja. Każda strona zaangażowana w konkurencję ma silne pragnienie zwycięstwa. Jednak rywalizacja ma swoje dwie strony, tj. wygraną i przegraną. Przegrana to poważna sprawa. Powoduje frustrację i poczucie nieadekwatności. Ostra konkurencja prowadzi do niecierpliwości, zazdrości, rywalizacji, agresji, nadmiernego myślenia i brutalnych skłonności. Nie ma nic złego w posiadaniu zdrowej konkurencji, która jest dobra dla obu stron. Ta książka odzwierciedla szerokie spojrzenie na to istotne zagadnienie.