Społeczne reprezentacje edukacji na odległość
ISBN: 978-62-08-41139-8
Format: 15.2x22.9cm
Liczba stron: 80
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2024 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Niniejsze studium przypadku rozważa, w jaki sposób edukacja na odległość może przyczynić się do poprawy jakości życia ludzi. Mikroregion Governador Valadares (MGV), w stanie Minas Gerais w Brazylii, miał swoją historię napędzaną cyklami eksploracyjnymi i specyficznym przepływem migracyjnym, ale obecnie ujawnia się jako wschodzące centrum edukacyjne. W tym scenariuszu kształcenie na odległość zaprezentowało się mieszkańcom jako dynamiczna i realna szansa na rozwój zawodowy i podnoszenie kwalifikacji. Z kolei ten rodzaj edukacji został przedstawiony przez ludność jako model kontrastujący z edukacją bezpośrednią, podczas gdy w rzeczywistości jest on komplementarny. Niniejsze badanie miało na celu zidentyfikowanie społecznych reprezentacji absolwentów instytucji szkolnictwa wyższego MGV w odniesieniu do kształcenia na odległość, a także ich postrzegania skuteczności kursów podyplomowych na odległość w tworzeniu warunków do większej integracji zawodowej na rynku pracy.