Sytuacja komunikacyjna i jej parametry
ISBN: 978-83-8019-076-4
Format: 15.7x22.4cm
Liczba stron: 322
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2015 r.
Język: polski
Dostępność: aktualnie niedostępny
Przedstawione w prezentowanym tomie teksty są różnorodne w zakresie tematyki, choć wszystkie reprezentują istotne aspekty sytuacji komunikacyjnej. A więc są w nim obecne rozważania teoretyczne i empiryczne dotyczące: kształtowania rzeczywistości medialnej, multiprzekazu telewizyjnego, prezentacji ważnych kwestii dotyczących zakłóceń w językowej interakcji, działań serwisów społecznościowych, a także nadawców komentarzy internetowych, egzemplifikacji i popularyzacji środków obrazowych, graficznych, echoicznych czy przestrzennych, łamania zasad i maksym kooperacji grzeczności, usystematyzowania parametrów odbiorców, które umożliwiłoby jednorodną analizę gatunków, budowania więzi komunikacyjnej, analizy relacji nadawczo-odbiorczych w reklamie, wytworzenie niepowtarzalnego wspólnotowego przeżycia, nierzadko kontynuowanego w rzeczywistości realnej, znoszenia barier kulturowych pomiędzy większością a mniejszością społeczną. Tych kilka wskazanych wyróżników sytuacji komunikacyjnej pokazuje, jak bardzo heterogeniczna jest komunikacja, jak wieloma narzędziami się posługuje i jak subtelne posiada granice.
Grażyna Sawicka