Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 3 Struktura i funkcje świadomości
ISBN: 978-83-01-19561-8
Format: 17.0x24.1
Liczba stron: 320
Oprawa: Twarda
Wydanie: 1, 2022 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Publikacja | Format | Wydanie | Cena |
---|---|---|---|
eKsiążka | epub | 2, 2017 r. | 89,00 zł |
eKsiążka | mobi | 2, 2017 r. | 89,00 zł |
Tradycyjna | Oprawa: Miękka | 1, 2024 r. | 69,00 zł |
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie III, Struktura i funkcje świadomości, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
Jak stymulacja staje się wrażeniem?
Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć?
Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności?
Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?
Jakie cykle występują w świadomości na co dzień?
Autorzy objaśniają mechanizm powstawania wrażeń i spostrzeżeń, porządkują wiedzę dotyczącą natury inteligencji i kontrowersji związanych z jej pomiarem. Ostatni rozdział dotyczy świadomości – występujących na co dzień rytmów snu i czuwania, marzenia na jawie oraz odmiennych stanów świadomości, jak hipnoza czy stany spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: perswazja podprogowa naprawdę działa? Czy w zakresie uzdolnień występują różnice między płciami?