Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Marketing terytorialny oparty na wiedzy autor: red. Wiesław Ciechomski, red. Robert Romanowski
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY

Marketing terytorialny oparty na wiedzy

Promocja!
Wersja papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
ISBN: 978-83-7417-794-8
Liczba stron: 169
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
18,00 zł 7,50 zł

Tytuł Marketing terytorialny oparty na wiedzy nawiązuje do terminu gospodarka oparta na wiedzy oznaczającego procesy rozwoju gospodarczego stymulowanego przez innowacje powstające na bazie wiedzy rozprzestrzeniającej się dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych i do coraz większego znaczenia kapitału ludzkiego we wprowadzaniu nowych rozwiązań.
Monografia pozwala odpowiedzieć na pytanie, w jakim zakresie marketingowe podejście oparte na relacjach z otoczeniem zmienia sposoby zarządzania jednostką terytorialną. Zgodnie z definicją zaproponowaną w pracy, marketing terytorialny oparty na wiedzy to projektowanie miejsca pod kątem tworzenia i utrzymania partnerskich relacji z podmiotami innowacyjnego środowiska na rzecz rozwoju gospodarki napędzanej innowacjami w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i globalnej, przy użyciu nowoczesnych technologii informacyjnych. Jego cechy szczególne nawiązują do marketingu opartego na wiedzy, uwzględniając w szczególności:
- społeczny i gospodarczy charakter rozwoju lokalnego i regionalnego,
- potrzebę tworzenia relacji dla rozwiązywania problemów poprzez
partnerstwo wielosektorowe,
- potrzebę wspierania procesów innowacyjnych w lokalnym i regionalnym środowisku innowacyjnym, z uwzględnieniem roli przedsiębiorstw, samorządów, uczelni i społeczeństwa w tym procesie,
- zarządzanie wiedzą i referencjami w celu sprostania nowym wyzwaniom w zglobalizowanej gospodarce, szczególnie w rozwoju metropolii,
- demokratyzację procesu podejmowania decyzji w rozwoju społeczno-gospodarczym jednostek terytorialnych.


Wstęp (Wiesław Ciechomski)

Przesłanki wdrażania koncepcji marketingu opartego na wiedzy w zarządzaniu jednostką samorządu terytorialnego (Karolina Janiszewska)

Relacyjne przesłanki tworzenia megaproduktu terytorialnego
(Robert Romanowski)

Metody badań marketingowych dotyczących interesariuszy w marketingu
terytorialnym (Robert Romanowski, Katarzyna Walkowiak-Markiewicz)

Możliwości wykorzystania Internetu w promocji jednostek terytorialnych
(Wiesław Ciechomski)

Instytucje regionalnego systemu innowacji a marketing terytorialny
(Robert Romanowski)

Orkiestracja innowacyjnych sieci przedsiębiorstw (Bartłomiej Pierański)

Rozwiązania teleinformatyczne służące do komunikacji i współpracy wielko¸
polskich podmiotów ekonomii społecznej (Marek Urbaniak)

Zakończenie (Robert Romanowski)

Noty o autorach

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier