Poznań

 

 

Lista tytułów z wydawnictwa "Wydawnictwo Naukowe UMK"

10 | 20 | 30
Wyniki wyszukiwania
Znaleziono 825 pasujących rekordów dla kryteriów wyszukiwania << < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >>
Jezus a Bóg Izraela w Apokalipsie św. Jana, Dariusz Kotecki

Apokalipsa św. Jana rozpoczyna się słowami: „Objawienie Jezusa Chrystusa, które dał mu Bóg, aby ukazać swym sługom, co musi stać się niebawem […]” (1,1). Jezus jest na pewno objawicielem czegoś, co jest zakryte, a co dotyczy tego, co „musi stać się niebawem”. Objawienie jednak dotyczy także Jezusa Chrystusa. Pytanie, kim jest Jezus Chrystus, leży u podstaw każdej refleksji chrystologicznej. W książce tej została dokonana analiza ... więcej

Czynniki wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów, Włodzimierz Karaszewski, Mirosław Haffer

Książka podejmuje problematykę konkurencji w gospodarce w szerokim spektrum jej zagadnień teoretycznych i empirycznych, w odniesieniu do podmiotów gospodarczych i regionów. Tematyka ta należy do kluczowych zarówno w teorii nauk ekonomicznych, jak i praktyce gospodarczej. Ma też swoje szczególne znaczenie dla polskiej gospodarki. Podjęcie przez Polskę - jako pierwszy kraj - epokowego procesu transformacji gospodarki nakazowo-rozdzielczej w kierunku gospodarki rynkowej, a następnie wejście ... więcej

Filozofia - Etyka - Ekologia. Profesorowi Włodzimierzowi Tyburskiemu w darze,

[…] redaktorom udała się rzecz dość rzadka w tego typu publikacjach, mianowicie stworzyli imponujących rozmiarów księgę pamiątkową, która jednak, poza walorami okolicznościowymi, charakteryzuje się wysokim poziomem naukowym i zawiera sporo oryginalnych, wartościowych treści, z konieczności prezentowanych w krótkich formach, co jednak nie obniża ich rangi teoretycznej. Ponadto […] udało się w tej publikacji zgromadzić bardzo liczne ... więcej

Człowiek ? mądrość i głupota,

Prezentujemy nieoczywisty zbiór przemyśleń dotyczących zagadnień głupoty i mądrości. Zestawienie tychże opozycji budzi zazwyczaj sporo emocji, tych codziennych, zdawałoby się błahych, aczkolwiek przecież umożliwiających nam funkcjonowanie, ale równocześnie także rozpatrywanych z perspektywy naukowej. W naszym przekonaniu autorzy zamieszczonych tekstów trafnie zatarli granice pomiędzy światem zdroworozsądkowym a akademickim (być może ... więcej

The Pictures Generation. Sztuka i krytyka w czasach przełomu, Filip Pręgowski

Książka jest poświęcona jednemu z najciekawszych zjawisk w amerykańskiej sztuce końca XX wieku, znanemu pod nazwą The Pictures Generation, czyli twórczości pokoleniowej grupy artystów, którzy swoje pierwsze znaczące sukcesy artystyczne odnosili w Nowym Jorku na przełomie lat 70. i 80. Dla amerykańskiej sztuki był to czas zwrotu postmodernistycznego. W jego ramach artyści i wspierający ich krytycy dokonali przewartościowań w rozumieniu roli twórcy (w ... więcej

Tożsamość lidera i jego etyczna formacja z perspektywy traktatu św. Tomasza z Akwinu o rządach Bożych (S.Th., I, 103?119), Piotr Paweł Orłowski

Spotkanie z myślą Akwinaty, jakie przebija z książki Piotra Orłowskiego, nie jest archeologicznym kopaniem w poszukiwaniu reliktów przeszłości. Autor konfrontuje Akwinatę ze współczesnymi teoriami, pokazując zbieżności (może nawet zapożyczenia), ale i różnice, które warto wziąć pod uwagę. Święty Tomasz proponuje bowiem kompleksowe rozwiązania, gdyż nie jest mistrzem jednej ze sztuk, ale całościowych propozycji. ... więcej

Satysfakcja klienta. Strategia - pomiar - zarządzanie. Koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji,

Postrzeganie satysfakcjonowania potrzeb klienta jako zasobu przedsiębiorstwa posiada obecnie silny, ekonomiczny wyraz. To klient decyduje, które oferty na rynku mają największą wartość. Dlatego też wysoki stopień konkurencyjności współczesnego rynku wymusza na przedsiębiorstwach potrzebę nieustannej analizy trudnego, wieloaspektowego problemu satysfakcji klienta. Zadowolenie klienta (customer satisfaction) stało się współcześnie ważnym czynnikiem sukcesu ... więcej

Pragmalinguistique pour le discours publicitaire. Approche comparative franco-polonaise, Marcin Skibicki

W ostatnich dziesięcioleciach reklama była i pozostaje interesującym materiałem badawczym dla niemalże wszystkich dziedzin nauki, włączając w to językoznawstwo, które nie pozostało obojętne na ten budzący skrajne emocje akt komunikacji. W niniejszej książce autor, opierając się na teoriach pragmatyki i komunikacji, przedstawia reklamę jako zrytualizowaną formę komunikacji, kładąc akcent na złożoność jej wewnętrznej struktury. ... więcej

Przemówienia 2017, Danuta Hubner

“Europe’s elective affinities” Europa Union Deutschland: 70th anniversary celebration, 11 January 2017, Berlin / 11 Priorities of the Maltese Presidency of the Council of the European Union Meeting of the Chairpersons of the Conference of Parliamentary Committees for Union Affairs of Parliaments of the European Union (COSAC), 22–23 January 2017, Malta / 18 Discussion on the European Commission Work Programme 2017. Meeting of the Chairpersons of the Conference of Parliamentary Committees for Union Affairs of Parliaments of the ... więcej

O istocie języka. Metafizyka języka i istoczenie słowa. Do Herdera rozprawy ?O źródle języka?, Martin Heidegger

Tłumaczenie, opracowanie naukowe – Rafał Michalski, Jolanta Żelazna Słowo od tłumaczy / 11 I. Do wykładni Herdera, o źródle języka / 15 1. Człowiek ma język – słowo ma człowieka / 17 2. Tradycyjne ujęcie »języka« (?????) i istoty człowieka (zwierzęcość) oraz pytanie sformułowane przez Herdera / 17 3. O istocie języka / 18 4. Dlaczego pytamy się o istotę języka? / 19 5. Nasz namysł nad językiem ... więcej

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >>
 
 
 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier