Poznań

 

 

Lista tytułów z wydawnictwa "Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach"

10 | 20 | 30
Wyniki wyszukiwania
Znaleziono 486 pasujących rekordów dla kryteriów wyszukiwania << < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >>
Systemy złożone w zarządzaniu, Jerzy Rokita, Agnieszka Dziubińska

Ta książka, która powstała dzięki dużemu wsparciu intelektualnemu i organizacyjnemu jej Współautorki, jest kontynuacją wcześniejszych: „Dynamiki zarządzania organizacjami” (Rokita 2009) oraz „Myślenia systemowego w zarządzaniu organizacjami” (2011). W książkach tych próbowałem, z lepszym lub gorszym skutkiem, radzić sobie ze złożoną naturą współczesnych zjawisk, interesujących wszystkich, którzy ... więcej

Modelowanie decyzji w zarządzaniu operacyjnym, Maciej Nowak

Tematykę podejmowaną w publikacji zaprezentowano w czterech rozdziałach. W pierwszym przedstawiono w jaki sposób jedno- i wielokryterialne programowanie dynamiczne może być wykorzystane do rozwiązania problemów z zakresu planowania zdolności produkcyjnej. Rozdział drugi poświęcony jest planom średniookresowym, określającym wielkość produkcji w horyzoncie rocznym. Pokazano, że tworząc tego typu plany warto skorzystać z programowania liniowego. Podobnie jak ... więcej

Tożsamość ekonomiczna Górnoślązaków, Grzegorz Węgrzyn

Celem pracy jest ukazanie, jak specyficzne środowisko gospodarcze, jakie ukształtowało się na terenie Górnego Śląska w XIX i XX w. doprowadziło do wykształcenia się tożsamości ekonomicznej Górnoślązaków. Wskazane w pracy uwarunkowania związane z odmiennym środowiskiem gospodarczym Górnego Śląska, najpierw w ramach Prus, a następnie Polski prowadzą do sformułowania głównej tezy pracy: istnieje związek pomiędzy ... więcej

Społeczeństwo ? naród ? państwo na łamach ?Gościa Niedzielnego? (1923-1939), Rafał Śpiewak

Przedmiotem niniejszej monografii jest wydawany w Katowicach tygodnik „Gość Niedzielny” z pierwszego okresu wydawniczego przypadającego na lata 1923-1939. Publikacja – w zamierzeniu o charakterze historycznym, teologicznym i prasoznawczym – ma uzupełnić badania zarówno nad tym śląskim tygodnikiem, jak i polską prasą katolicką okresu II Rzeczypospolitej w ogóle. W przeprowadzonych badaniach starano się odczytać i zinterpretować, w jaki sposób ówcześni ... więcej

Twórcza strategia organizacji, Wojciech Dyduch

Praca składa się z trzech rozdziałów z czego dwa są teoretyczne, a trzeci przedstawia wyniki przeprowadzonych badań. W pierwszym rozdziale podjęto próbę uporządkowania definicji koncepcji i modeli twórczości organizacyjnej. W drugim rozdziale rozwinięto koncepcję twórczej strategii i opisano jej teoretyczne wymiary. Rozważania w tym rozdziale skupiły się wokół teoretycznego modelu powiązań: twórczość-wymiary twórczej ... więcej

Koherencja metod kreowania personelu sprzedaży i strategii marketingowej, Dominika Kołodziej

Przedmiot zainteresowania monografii stanowi koherencja metod kreowania kapitału ludzkiego i strategii marketingowej. Nadając pracy charakter interdyscyplinarny, autorka określiła w niej m.in. rodzaje koherencji oraz jej rangę przy formułowaniu i wdrażaniu odpowiedniej strategii. Publikację skierowano zarówno do naukowców, jak i praktyków – specjalistów ds. zarządzania/gospodarowania zasobami ludzkimi oraz ds. strategii marketingowych – przekazuje się w niej bowiem narzędzie ... więcej

Strategie marketingowe w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej, Janina Harasim

Zasadniczym celem pracy jest identyfikacja źródeł trwałej przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej, na tle zmian zachodzących wewnątrz banków i w ich otoczeniu, oraz sprecyzowanie warunków o charakterze strategicznym pozwalających na przekształcenie potencjalnych źródeł przewagi konkurencyjnej w tzw. przewagę pozycyjną. Cel badań i przyjęta teza wpłynęły na wybór procedury badawczej i konstrukcję pracy. Całość ... więcej

Innowacje w turystyce,

Niniejsza wieloautorska monografia naukowa zatytułowana Innowacje w turystyce. Wybrane praktyki działań, powstała jako efekt dyskusji na temat występowania innowacji w szeroko pojętej gospodarce turystycznej, zainicjowanej podczas I Seminarium Studencko-Doktoranckiego z udziałem praktyków, które odbyło się w 21.03.2017 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Seminarium zostało zorganizowane przez przedstawicieli Katedry Marketingu oraz Katedry Zarządzania Marketingowego i Turystyki. ... więcej

Decyzje optymalne w wybranych obszarach praktyki gospodarczej,

Opracowanie dokumentuje działalność polskiej sekcji INFORMS. Sekcja ta zorganizowała kolejne spotkanie robocze, które odbyło się w marcu 2013 roku. Spotkanie to zaowocowało kilkoma interesującymi referatami, które po rozszerzeniu do wersji artykułowej stanowią kolejne rozdziały prezentowanej publikacji. Składa się ona z pięciu części. Pierwsza z nich to spojrzenie na proces podejmowania decyzji w komunikacji miejskiej. W drugiej zajęto się problematyką ... więcej

Statystyka opisowa i matematyczna z arkuszem kalkulacyjnym EXCEL, Grzegorz Kończak, Grażyna Trzpiot

Przedstawiany podręcznik ma służyć jako pomoc w korzystaniu z arkusza kalkulacyjnego w trakcie poznawania wybranych statystycznych metod opisu i analizy danych. Zakłada się, że korzystający z podręcznika zna podstawy obsługi komputera i przynajmniej w niewielkim stopniu poznał zasady pracy z arkuszem kalkulacyjnym. Student może pogłębiać wiedzę zdobywaną podczas wykładów ze statystyki, prowadząc samodzielne obliczenia z wykorzystaniem wiadomości zawartych ... więcej

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >>
 
 
 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier