Poznań

 

 

Lista tytułów z wydawnictwa "Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach"

10 | 20 | 30
Wyniki wyszukiwania
Znaleziono 484 pasujące rekordy dla kryteriów wyszukiwania 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Pomiar ekonomiczny zorientowany na relacje z klientami we współczesnej rachunkowości, Monika Łada

Głównym celem pracy jest próba skonstruowania modelu identyfikacji i pomiaru relacji z klientami w metodach rachunkowości zarządczej. Zrealizowanie tego celu wymagało identyfikacji metod rachunkowości zarządczej zorientowanych na relacje z klientami, wskazania przyczyn ich rozwoju oraz przeprowadzenia analizy poszczególnych metod z punktu widzenia zastosowanych kategorii pomiaru, generowanych zbiorów informacji i celów, dla których informacje te są opracowywane. Celem aplikacyjnym ... więcej

Teorie ekonomiczne XX wieku. Twórcy. Interpretacje. Próba syntezy,

Celem badań prezentowanej publikacji było przedstawienie dorobku i postaci wielkich uczonych XX wieku. Uwagę skoncentrowano na kilku postaciach. Przestudiowano zakres dorobku naukowego Hayeka, Sena, Stiglitza, Galbraitha i Richtera. Pierwsi trzej są laureatami Nagrody Nobla. Dorobek naukowy dwóch pierwszych uczonych jest związany z ekonomią, ale o nachyleniu filozoficznym, z kolei dwóch następnych – z ekonomią, ale o nachyleniu praktycznym. Zaś Richter jest uczonym łączącym teorię ... więcej

Statystyka małych obszarów w badaniach ekonomicznych. Podejście modelowe i mieszane, Tomasz Żądło

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział ma charakter wprowadzający. Przedstawiono w nim podstawowe definicje z zakresu metody reprezentacyjnej i statystyki małych obszarów. Rozdział drugi poświęcono empirycznym najlepszym liniowym nieobciążonym predyktorom w badaniach prowadzonych w jednym okresie. Rozdział trzeci poświęcono empirycznym najlepszym liniowym nieobciążonym predyktorom w badaniach wielookresowych. Oprócz przeglądu metod ... więcej

Bankowość, Mirosława Capiga

W książce przedstawiono w sposób syntetyczny zagadnienia bankowości, będące podstawą do studiowania i rozszerzania wiedzy z tej dziedziny. Omawiana problematyka została podzielona na trzy części. W części pierwszej zaprezentowano specyfikę systemu bankowego jako elementu rynkowego systemu finansowego. W części drugiej skupiono się na szeroko rozumianej działalności operacyjnej każdego banku na rynku finansowym. W trzeciej przedstawiono wybrane aspekty zarządzania ... więcej

Wybrane modele statystyczne w analizie rynków ekonomicznych i kapitałowych w warunkach konwergencji gospodarczej,

W poszczególnych sześciu rozdziałach monografii Autorzy analizowali tematykę stricte odwołującą się do rynków kapitałowych w kontekście ich regulacyjnej roli w kształtowaniu stosunków wymiany międzynarodowej i ich stabilizującego znaczenia dla poszczególnych gospodarek świata. W rozdziale pierwszym opisano procesy społeczne i gospodarcze w postrzeganiu zachowań konsumencko-finansowych we współczesnym nurcie myśli filozoficznej. W rozdziale ... więcej

Spójność ekonomiczno-społeczna i konkurencyjność regionów w polityce Unii Europejskiej, Małgorzata Dziembała

Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów, bibliografii, spisu tabel i rysunków oraz z aneksu. W rozdziale pierwszym dokonano identyfikacji roli i znaczenia polityki ekonomicznej w koncepcjach dotyczących integracji gospodarczej. W rozdziale drugim wskazano na koncepcję modelu ekonomiczno-społecznego UE stanowiącego zbiór podmiotów i system powiązań pomiędzy tymi podmiotami. W rozdziale trzecim przedstawiono wyniki przeprowadzonych badań empirycznych. W rozdziale ... więcej

Technologie agentowe w organizacjach opartych na wiedzy, Mariusz Żytniewski

Nowoczesne organizacje, w szczególności organizacje oparte na wiedzy, poszukują nowych rozwiązań informatycznych wspomagających i doskonalących realizowane przez nie procesy biznesowe oraz procesy zarządzania wiedzą. Jednym z takich rozwiązań, które wspomagać może oba wskazane obszary są prezentowane w niniejszej monografii technologie agentowe. Ze względu na złożoność wskazanej problematyki monografia podzielona została na cztery części. ... więcej

New Media in higher education market,

The general mission of this book is to help academicians and administration staff from higher education institutions to create new approach to use new technologies and media in teaching processes as well for internal and external communication. The target audience of this book will be composed of researchers and professionals working in the higher education sector. Academic teachers, administra-tion staff from promotion and international offices should be interested in this book. This book should help them to rethink what they do, how they are doing and to ... więcej

Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów, Aleksandra Burgiel

Praca składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny. Rozdział trzeci charakteryzuje główny przedmiot analiz – zjawiska społeczne tj. konsumpcję ostentacyjną, snobizm, a przede wszystkim naśladownictwo. Rozdział czwarty charakteryzuje uwarunkowania, które determinują występowanie zjawisk socjogennych w zachowaniach polskich konsumentów. W piątym rozdziale zaprezentowano kwestie metodyczne. Rozdziały szósty i siódmy ... więcej

Ryzyko w finansowej ocenie projektów inwestycyjnych. Wybrane zagadnienia, Krzysztof Marcinek, Monika Foltyn-Zarychta, Krystian Pera, Piotr Saługa, Piotr Tworek

Badania nad opłacalnością inwestowania można uznać jako podwaliny intelektualne i początek rozwoju metodyki finansowej analizy wielu zagadnień finansowych, w tym planowanych projektów inwestycyjnych. Dalszy rozwój w zakresie wykorzystania wartości bieżącej netto w ocenie projektów inwestycyjnych, wzbogacany o immanentny ich element, tj. ryzyko. Wśród wielu nowych zasadniczych rozwiązań metodycznych, które stopniowo rozwijały analizę projektów ... więcej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
 
 
 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier