Uwarunkowania skuteczności badań marketingowych
ISBN: 978-83-7417-921-8
Liczba stron: 316
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2017 r.
Język: polski
Dostępność: dostępny
Uwzględniając całość przedmiotu zainteresowania monografii, należy ją uznać za opracowanie bardzo interesujące, oryginalne, koncentrujące się na problematyce unikatowej w dorobku światowym i krajowym. W literaturze światowej można zidentyfikować pojedyncze publikacje poświęcone problematyce skuteczności badań marketingowych, ale nie dotyczą one takiego zakresu i skali studiów, jakie daje się zaobserwować w recenzowanej publikacji. Na szczególne wyróżnienie zasługuje rozpatrywanie problematyki badań marketingowych w kontekście uwarunkowań organizacyjnych. Jest rzeczą typową, że badania marketingowe opisuje się z perspektywy metodologiczno-metodycznej, ale analizowanie ich z perspektywy kultury organizacyjnej, wewnętrznych procesów komunikacji czy też stylu podejmowania decyzji jest nietypowe dla znanych mi publikacji poświęconych badaniom marketingowym.
1. Istota, znaczenie i uwarunkowania skuteczności badań marketingowych
w przedsiębiorstwach
1.1. Istota i funkcje oraz procesowe ujęcie badań marketingowych
1.2. Znaczenie skutecznych badań marketingowych w zarządzaniu marketingowym firmą
1.3. Uwarunkowania organizacyjne skuteczności badań marketingowych
1.4. Uwarunkowania metodologiczne skuteczności badań marketingowych
2. Założenia w konstrukcji modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych
2.1. Model konceptualny i definicja skuteczności badań marketingowych
2.2. Procedura operacjonalizacji modelu skuteczności badań marketingowych
2.3. Instrument pomiarowy w sferze operacjonalizacji modelu skuteczności
badań marketingowych
3. Metodologia badań empirycznych, ocena wskaźników i analiza wymiarowości wielkości teoretycznych modelu skuteczności badań marketingowych
3.1. Proces doboru respondentów do próby oraz powody odmowy uczestnictwa
w badaniach
3.2. Charakterystyka prób badawczych w ujęciu cech metryczkowych i rekrutacyjnych
3.3. Analiza spójności wskaźników w zakresie badanych wielkości teoretycznych
3.4. Analiza wymiarowości wielkości teoretycznych w operacyjnym modelu
skuteczności badań marketingowych
4. Diagnoza uwarunkowań i efektów skuteczności badań marketingowych
w przedsiębiorstwach
4.1. Możliwości przedsiębiorstw w sferze pomiaru skuteczności badań marketingowych
4.2. Determinanty skuteczności badań marketingowych w przedsiębiorstwach
4.3. Specyfika poszczególnych uwarunkowań i efektów skuteczności badań
marketingowych
4.4. Modelowanie strukturalne (SEM) związków w zakresie uogólnionych uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów skuteczności badań
marketingowych