Poznań

 

 
Produkt "Motivational Profiles in TIMSS Mathematics" został dodany do koszyka.
 

TWÓJ KOSZYK

W twoim koszyku są 4 produkty,
łącznie za kwotę 613,80 zł
OSTATNIO DODANY PRODUKT :
Motivational Profiles in TIMSS Mathematics
Michaelides Michalis P.
161,40 zł

 
ksiazka tytuł: Motivational Profiles in TIMSS Mathematics autor: Michaelides Michalis P.
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • 9,50 zł
  • 12,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 6,90
  • Od 9,90

Motivational Profiles in TIMSS Mathematics

Exploring Student Clusters Across Countries and Time
Wersja papierowa
Wydawnictwo: Springer Nature B.V.
ISBN: 978-30-302-6184-9
Format: 15.6x23.4cm
Liczba stron: 158
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2019 r.
Język: angielski

Dostępność: dostępny
161,40 zł

<p>This open access&nbsp;book presents a person-centered exploration of student profiles, using variables related to motivation to do school mathematics derived from the IEA's Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) data. Statistical cluster analysis is used to identify groups of students with similar motivational profiles, across grades and over time, for multiple participating countries.</p><p>While motivational variables systematically relate to school outcomes, linear relationships can obscure the diverse makeup of student subgroups, each with varying combinations of motivation, emotions, and attitudes. In this book, a person-centered analysis of distinct and meaningful motivational profiles and their differences on sociodemographic variables and mathematics performance broadens understanding about the role that motivation characteristics play in learning and achievement in mathematics.&nbsp;</p><p>Exploiting the richness of IEA's TIMSS data from many countries, extracted clusters reveal consistent, as well as certain nuanced patterns that are systematically linked to sociodemographic and achievement measures. Student clusters with inconsistent motivational profiles were found in all countries; mathematics self-confidence then emerged as the variable more closely associated with average achievement.&nbsp;The findings demonstrate that teachers, researchers, and policymakers need to take into account differential student profiles, prioritizing techniques that target skill and competence in mathematics, in educational efforts to develop student motivation.</p><br>

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier