Plik został oznakowany cyfrowo w celu ochrony przed niedozwolonym utrwalaniem,
zwielokrotnianiem i rozpowszechnianiem. Wszelkie rozpowszechnianie całości lub
fragmentów niniejszej książki jest zabronione. Oznakowanie umożliwia
identyfikację osoby, która zakupiła plik. Usuwanie lub zmiana oznakowania
stanowi naruszenie prawa.
PDF
Cechą dzisiejszej humanistycznej edukacji powinien się stać polisemiczny wymiar interpretacji współczesnych zjawisk. Szkolnej polonistyce powinny towarzyszyć pluralizm i synkretyzm, a także wyważone proporcje między ekspansywną cyberkulturą a tradycją, która ciągle jeszcze jest fundamentem wiedzy. Jestem za edukacją, która pojmuje istotę poezji, ma świadomość sztuki i właściwie rozpoznaje nowe formy nowoczesności. W takim oto rozumieniu niniejszy tom – będący wielopłaszczyznową, interdyscyplinarną dyskusją, dialogiem wielowymiarowym – scala rozproszone, przywraca pojęciu nowoczesności wymiar pozytywnego, konstruktywnego, twórczego i kreatywnego działania. <br><p align="right">Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Pilch</p> <br>Niniejszy tom przynosi wiele istotnych dla edukacji polonistycznej – czy szerzej: humanistycznej – spostrzeżeń, od zorientowanych antropologicznie, w których pojawia się refleksja nad miejscem oraz rolą szkoły (dawniej i dziś) w doświadczeniu kolejnych pokoleń i epok, po zagadnienia związane z formami i treściami kształcenia, zarówno literackiego, jak i językowego. <br><p align="right">Z recenzji dr hab. Elżbiety Wichrowskiej, prof. UW</p>