Plik został oznakowany cyfrowo w celu ochrony przed niedozwolonym utrwalaniem,
zwielokrotnianiem i rozpowszechnianiem. Wszelkie rozpowszechnianie całości lub
fragmentów niniejszej książki jest zabronione. Oznakowanie umożliwia
identyfikację osoby, która zakupiła plik. Usuwanie lub zmiana oznakowania
stanowi naruszenie prawa.
PDF
Publikacja przedstawia główne kierunki zmian w dziennikarstwie, w pojmowaniu funkcji przekazu dziennikarskiego (i generalnie: medialnych przekazów informacyjnych), a także roli dziennikarza - zmian, które dokonują się z jednej strony pod wpływem tzw. nowych mediów, z drugiej zaś wynikają z faktu, iż komunikaty typu informacyjnego krążą w przestrzeni określanej właściwościami takich mediów. W coraz większym stopniu media stają się elementem kreacji rzeczywistości, regulowanej warunkami nie tylko rozwoju kultury, ale i gospodarki (konkurencja i komercja) oraz technologii. Miejsce faktów zajmują faktoidy, a opinia publiczna jest fantomem wywoływanym przez sondaże publikowane w mediach. Uświadomienie i analiza tego narastającego problemu jest właśnie tematem tej publikacji.