Poznań

 

 
 

TWÓJ KOSZYK

W twoim koszyku jest 19 produktów,
łącznie za kwotę 2 058,90 zł
OSTATNIO DODANY PRODUKT :
Idiomatic Expressions and Somatic Experience in Psychoanalysis
Raufman Ravit
283,80 zł

 
ksiazka tytuł: Creating Jazz Counterpoint autor: Hobson Vic
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • 9,50 zł
  • 12,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 6,90
  • Od 9,90

Creating Jazz Counterpoint

New Orleans, Barbershop Harmony, and the Blues
Wersja papierowa
Autor: Hobson Vic
Wydawnictwo: University Press of Mississippi
Format: 15.2x22.9cm
Liczba stron: 180
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2015 r.
Język: angielski

Dostępność: dostępny
219,70 zł

<The book Jazzmen (1939) claimed New Orleans as the birthplace of jazz and introduced the legend of Buddy Bolden as the "First Man of Jazz." Much of the information that the book relied on came from a highly controversial source: Bunk Johnson. He claimed to have played with Bolden and that together they had pioneered jazz.

Johnson made many recordings talking about and playing the music of the Bolden era. These recordings have been treated with skepticism because of doubts about Johnson's credibility. Using oral histories, the Jazzmen interview notes, and unpublished archive material, this book confirms that Bunk Johnson did play with Bolden. This confirmation, in turn, has profound implications for Johnson's recorded legacy in describing the music of the early years of New Orleans jazz.

New Orleans jazz was different from ragtime in a number of ways. It was a music that was collectively improvised, and it carried a new tonality--the tonality of the blues. How early jazz musicians improvised together and how the blues became a part of jazz has until now been a mystery. Part of the reason New Orleans jazz developed as it did is that all the prominent jazz pioneers, including Buddy Bolden, Bunk Johnson, Louis Armstrong, Sidney Bechet, Johnny Dodds, and Kid Ory, sang in barbershop (or barroom) quartets. This book describes in both historical and musical terms how the practices of quartet singing were converted to the instruments of a jazz band, and how this, in turn, produced collectively improvised, blues-inflected jazz, that unique sound of New Orleans.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia PWN Poznań akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier