Praca składa się z wprowadzenia, pięciu rozdziałów i zakończenia, a także ze spisów: rysunków, wykresów i tabel, bibliografii oraz aneksu (w którym zestawiono wszystkie centra handlowe w Polsce). Zasadnicza treść pracy podzielona została na dwie części: teoretyczną (rozdziały 1-3) oraz empiryczną (rozdziały 4-5).
W rozdziale pierwszym dokonano identyfikacji pojęcia wartości, aksjologii oraz roli handlu detalicznego w procesie tworzenia wartości dla klienta.
W rozdziale drugim przestawiono historię rozwoju centrów handlowych na świecie i w Polsce. Dokonano także klasyfikacji centrów handlowych oraz scharakteryzowano centra handlowe w Polsce. Istotna część rozdziału przedstawia proces rozwoju projektu inwestycyjnego, jakim jest centrum handlowe.
W rozdziale trzecim przedstawiono teorię stakeholders oraz dokonano identyfikacji interesariuszy centrum handlowego. W rozdziale tym przedstawiono także działania w zakresie odpowiedzialności społecznej, którą realizują centra handlowe (głównie z powodów promocyjnych).
W rozdziale czwartym przedstawiono metodykę przeprowadzonych w pracy badań empirycznych, model badania interesariuszy oraz badanie przypadku jako metodę badawczą.
W rozdziale piątym dokonano oceny wartości wybranych centrów handlowych, wskazując na kluczowe elementy oceny przez klientów, najemców powierzchni oraz właścicieli i zarządców centrów handlowych. W rozdziale tym przestawiono ponadto wpływ centrum handlowego na otoczenie rynkowe (m.in. na rynek pracy i sektor handlu). W końcowej części rozdziału zaprezentowano trzy studia przypadków z omówieniem profili wartości centrów handlowych: Manufaktura, Galeria Krakowska oraz Stary Browar.
Niniejsza praca stanowi rezultat wieloletnich zainteresowań autora koncentrujących się wokół funkcjonowania sektora handlu i przedsiębiorstw handlu detalicznego. Autor ma nadzieję, że spostrzeżenia i zaproponowane koncepcje badania interesariuszy centrum handlowego oraz wnioski zawarte w pracy wzbogacą teorię handlu, a także okażą się przydatne dla praktyki gospodarczej.