Czym jest interdyscyplinarność? W jaki sposób lekcje sztuki projektują interdyscyplinarność lub odwrotnie? Czy sztuka sama w sobie jest interdyscyplinarna? W obliczu tak wielu pytań, niniejsze badanie ma na celu poszerzenie wiedzy na temat koncepcji interdyscyplinarności, a jego głównym celem jest sztuka. Omówienie związku między sztuką a interdyscyplinarnością nie tylko w dziedzinie edukacji, ale także w dziełach sztuki pod względem ich produkcji, estetyki i zrozumienia w całej historii ludzkości. Biorąc pod uwagę, że we współczesnej edukacji interdyscyplinarność jest tematem, który jest wprowadzany do szkół niezależnie od poziomu edukacji i musi być badany bardziej dogłębnie i szczegółowo, abyśmy nie mieli redukcjonistycznego spojrzenia na ten temat i nie stracili na jakości nauczania, ponieważ interdyscyplinarność pozytywnie wpływa na nauczanie sztuki i innych dyscyplin, niniejsza książka ma na celu wyjaśnienie tego tematu.